Saturday, May 15, 2010

CERITA LAMA...TP DI BARU2 KAN....

makan tengah hari.....
kat tk intan....
sedap..leh g makan lagi...
tp rabakkk..hhuhu
sekali sekala boleh laa tiap2 hari;;lari malam laa tokey...




secret recipe tk intan




kami yg pegi... 3 org aja...aku.... tie... dan ana...



kejadian ni berlaku tak silapp bulan 4...lupa nk masuk kan hari tu..
kunon nya sibukkk alih2 hari tgk2..komputer..ada laa terselit pic2 saat indah ni yg belum di publish kan tuk tatapan umum..*** ada ke yg nk tgk...
layan aja ye kawan2...

Friday, May 7, 2010

SELAMAT HARI IBU...UNTUK SEMUA IBU DAN BAKAL IBU... (renung2 kan lah...)


Malaikatmu.. …
Suatu hari seorang bayi siap untuk dilahirkan ke dunia…

Dia bertanya kepada Tuhan : " Para malaikat disini mengatakan bahawa besok Engkau akan mengirimkan saya kedunia, tetapi bagaimana cara saya hidup disana; saya begitu kecil dan lemah ?"

Dan Tuhan menjawab: "Aku telah memilih satu malaikat untukmu. Ia akan menjaga dan mengasihimu ."

Bayi bertanya lagi: "Tetapi disini; didalam syurga ini, apa yang saya lakukan hanyalah bernyanyi, bermain dan tertawa…Inikan sudah cukup bagi saya untuk berbahagia."

"Malaikatmu akan bernyanyi dan tersenyum untukmu setiap hari. Dan kamu akan merasakan kehangatan cintanya dan menjadi lebih berbahagia"

"Dan bagaimana bisa saya mengerti disaat orang-orang berbicara kepada saya jika saya tidak mengerti bahasa mereka ?"

"Malaikatmu akan berbicara kepadamu dengan bahasa yang paling indah yang pernah kamu dengar; dan dengan penuh kesabaran dan perhatian. Dia akan mengajar kepadamu cara berbicara."

"Dan apa yang akan saya lakukan saat saya ingin berbicara kepadaMu ?"

"Malaikatmu akan mengajarkan bagaimana cara kamu berdoa"

"Saya mendengar bahawa di Bumi banyak orang jahat. Siapa yang akan melindungi saya ?

"Malaikatmu akan melindungimu; walaupun hal tersebut mungkin akan mengancam jiwanya"

"Tapi, saya pasti akan merasa sedih kerana tidak melihatMu lagi"

"Malaikatmu akan menceritakan kepadamu tentang Aku, dan akan mengajarkan bagaimana agar kamu bisa kembali kepadaKu; walaupun sesungguhnya Aku akan sentiasa disisimu"

Disaat itu, Syurga begitu tenang dan heningnya sehingga suara dari Bumi dapat terdengar, dan sang bayi bertanya perlahan

"Tuhan, jika saya harus pergi sekarang, bisakah Kamu memberitahuku nama malaikat tersebut ?"

"Kamu akan memanggil malaikatmu itu: "IBU "

Ingatlah sentiasa kasih sayang dan pengorbanan ibu. Berbakti, berdoa dan cintailah dia sepanjang masa….. Dialah sesatunya harta yang tiada galang gantinya dunia akhirat….

Dan untuk para ibu, ingatlah kisah ini dikala kamu hilang sabar dengan karenah anak-anak yang sedang membesar…sesungguh nya Syurga itu dibawah telapak kakimu…

Sucikanlah 4 hal dengan 4 perkara :

1) Wajahmu dengan linangan air mata keinsafan,

2) Lidahmu basah dengan berzikir kepada Penciptamu,

3) Hatimu takut dan gementar kepada kehebatan Rabbmu, dan dosa-dosa yang silam

4) Di sulami dengan taubat kepada Dzat yang Memiliki mu."

Wednesday, May 5, 2010

BILIK ZAMAN BUJANG...ADA BINTANG2...

Sesi kembali ke bilik zaman bujang...seminggu sebulan ni..aku kembali tido kat umah mak aku mr hafiz tak de kerja di luar kawasan liputan... boleh aja kalau aku nk ddk rumah aku kat langkap tu... sejak seminggu sebulan ni ada rasa sikittt takut...ermm tak tahu kenapa...so apa lagi lepas kerja ambik budak2 terus blk umah mak...pagi kul 7 bertolak bersama budak2 ke tempat kerja...mula2 hantar depa g umah pengasuh...pastu terus g opis..masa mengalutkan diri di pagi hari adalah selama satu jam sahaja... tak laa lama kan...


entry kali nk hanya nk cerita pasal bilik aku zaman bujang dulu...meh laa tgh...designer yg tak berpengalaman ni...menyibukkan diri ms sekolah2 dulu dengan menyonteng dinding dengan tempekkan bintang2 keemasan tu ahaksss.. kelakar pun ada.. ni kerja aku dgn adik aku laa si intan...dan hasil nya seperti di bawah...


dan kini aku blk bawak anak2 aku msk bilik ni...si kakak siap tanya lagi... """ ibu asal ada bintang2 ni tak lawaaa laa..."""wakakakaka dulu kecik2 tak reti nk komplain..la ni mulut..cam muraii....


apa pun korang tgk aja laa yer bilik yg ala2 budak budik ni... heheh memang dihasilkan oleh budak2 pun...10....ke 15 thn dulu hehhe layannnnnnnnnnnnnnnn





ni laa dia bilik aku dulu2...



kelengkapan yg harus di angkutttt apabila aku blk kerumah mak aku...letih laa angkut2 ..




ni antara yg lainnyaaa.....

ada lagii simpan dalam almariii




ini laa bintang2 yg aku buat....dan hasilnya sampai hari ni msh lagi segar kan....heheh

Tuesday, May 4, 2010

SG KELAH...DI PAGI HARI....

MASA :- 700pagi.. dari Langkap...
LOKASI : HOT SPRING SG KLAH SUNGKAI
HARI : SABTU
kepenatan bermandi manda
adik dah ready pakai baju... tunggu time nk blk langkap daaa...

happyy...semuanya...

org tak ramai sebb pukul 9 dah sampai sini..


mama beranak dua,,hehe




ni laaahh dia ahli2 rombongan yg mengikuti... ke hot spring sg kelah..











Tak De Cerita...Nak taruk PIC aja..


Bulan lepas bulan ni..no moodd tuk story moryyy dalam blog.. banyak kerja satu hal...pening audit nk mai...kursus lagi...kelas lagi...urmmm so..setiap minggu aktiviti jalan-jalan tetap di jalan kan seperti biasa....
ni masa g ipoh... melawat biras aku bersalin anak perempuan yg ke-4... moga2 akan datang dapat anak lelaki pulak ...
jom laa layan gambar kami ms dalam perjalanan ke ipoh...


adik dan kakak pakai baju baru... ibu kat internet...hehe...



bawak bekal dalam kereta..









patutnya hari ni nk g bukit tinggi..laast2 tak jadi.....ayah laa sibuk aada kerja nk bt kat ipoh..
so sambil menyelam minum air.. laa



boringnya tunggu ayah isi minyak...lambat betulll

JGN LUPA..TINGGALKAN JEJAK ANDA DI SINI YE..