Friday, July 31, 2009

INDAH KABAR DARI RUPA

comei dah tempat ni...

cam sedap aje..


air pun nampak lazatt...

sian.. harapan sedap..dalam hati..tp....

padan muka kakak kena tinggal... sapa suh ikut tok ngan wan...


Malam semalam perut terasa lapar sgt..padahal petang dah makan kopok lekor.. hetah laa mungkin memang aku ni suka makan sama jgk kut..laki aku tak de g KL..aku pun goreng kopok lekor sebab perut pun dah mendidih dah ni....peh tu tuk ngan wan QIQA datang..aku tau laa niat depa tu..mesti mai nk ambik QASEH..sedihnya aku sehari suntuk kerja..ingat blk nk main ngan anak2..tup..tup.. mak aku datang ambik laak si kakak ni.. tak pe laa nk bt cam mn mak aku jgk..
kul 8.30 malam laki aku sampai rumah..tanya mana kakak..dia pun cam marah jugak laaa sbb aku bg kakak kat mak aku.. aku ckp nk bt cam mn si kakak tu beria2 nk ikut tok dan wan dia.. peh tu laki aku tanya masak apa..heheh aku senyum aje laa..periuk kosong laa abg.. tak pe laa kita makan luar...laki aku kata laporr bebenor..aku dgn sibuknya pun kata haah laporr jgk ni.. hehehe..
kami makan kat steak factory... mula nk makan mc d aje..tp laki aku nk laa try menatang ni.. aku ikut aje laaa.. ermm dah nama nya steak factory... so makan yg ada pun ala2 barat lerr...chiken chop..dan bagai laaa... peh tu aku oder air asam boi... laki oder air watermelon..
dah sampai makanan kami makan laaa..huhu..sadissnya... tak sedap langsung.... loya tekak lepas tu.. nk minum air...asam boi... wekkk pahitt nk mampus.. apa ni..geramm nyerr aku..INDAH KABAR DARI RUPA BTUL LAA..kedai bukan main gah semacam tp makanan alamak iiiii sedap lagi chiken chop kat kaki lima tu...ermm apa nk bt..terpaksa jugak laa ku telan tp habis laa..tak mampu dah nk paksa mulut tekak ...sebeb perut kata cukupp...huhu...
bayar2..dekat rm40..tak pe laa sebab dah agak dah tempat mcm ni rega pun boleh tahan laa mahal... peh tu laki aku kata goodbye ler.. kali pertama dan terakhir... sian kat steakfactory...(sory laa kalau ada sapa2 yg baca entry ni..sama ada dia tu..kerja atau tokei steak ni... dah memang betul tak kena dengan tekak aku... sory steak factory...)
tekak kome tak tahu laaa... cuba laa try..layannnn

Tuesday, July 28, 2009

SESAMPAI DI TELUK KUMBAR PULAU PINANG

rumah pusaka atok dan nenek aku..sekarang cik ani aku ngan paksu aku ddk..
air pantai tk kumbar ni..memang tak molek...kotor lerr..tak tahu apa ke hal nyer... kalau nk mandi laut kena ke pantai sebelah "tanjung asam" - betul tak zaza...hehe
qaseh menghirup udara segar..hehe..sambil lepak kat pankin buruk atok

bestnyer ibu.. rasa mcm nk tido aje kat sini



on the way balik ke tk intan.. senja masa ni..lepas mr.hafiz sampai dari medan kami terus bergegas pulang ke tk intan..sebab esok nk kerja laa bebe...


Kami tidur semalam aje.. kat Teluk Kumbar.. stok baju tak bawak..mujur masa di Kuching aku sempat membasuh baju anak2 ku..so pakai semulaa lerr jawabnyer hehe... kami ni org pulau pinang.. ayah asal sini.. kami ddk kat penang pun lama..dari kecik sampai sek tingkat 2..lepas tu pindah tk intan.. kat kampung ayah aku ni masih ada lagi ramai saudara mara..(pak su, cik ani mak su lah, mak lang, pak ngah) semua ddk kawasan tepi pantai tk kumbar ni...rumah semua sebelah2.. kira ayah aku laa ddk paling jauh.merantau kata orang.. tu pun sebab ayah aku kerja Kastam.. kalau tak kerja kastam alamatnya tak berpindah laa kami...ddk aje laa bwh tempurung tu.. orang kata orang asal pulau pinang ni... jenis tak suka kluar dari pulau pinang..katanya takut dengan dunia luar.. betul ke ye..??? aku dengar aje laa org2 cakap dan bukti aku dah ada..mak dan pak sedara aku sendiri laaa dari kecik sampai tua..msh sayangkan pulau pinang hehhe...layannnn...

PENAT LETIH KELAKAR

keletihan sangat2 agaknya..
aku try tarik suh dia baring...dia nagis tak nk..last2 aku biar aje lerr..




QASEH IMANI ...keletihan pulang dari Kuching.. tp yang heran nyer dalam flight pun dah tido...ngantuk bebenorr (kata orang perak..) ngaga mulut2 tu... mujur dalam keta tak de lalat... dah pulak tu.. org suh tido baring tak nk belagak nk tido mcm kita2 ni dalam kereta tidor sambil ddk... aiii macam2 anak aku sorang ni...
Mungkin perjalanan kami ni jauh dari LCCT ke Penang.. sebab esoknya laki aku nak ke Medan so aku lepak kg ayah aku laa kat Teluk Kumbar... nk kerja aku msh lagi cuti...so apa lagi layann lerrr

Monday, July 27, 2009

21 JULAI 2009 PERJALANAN BALIK... DARI cat city

ibu dan kakak sempat lagi posing dalam flight
ayah dengan adik...(adik baru bangun tido...)
***team belang hitam (ibu dan ayah) vs team hitam dot2....(kakak dan adik)


karenah anak2 ku.
...kakak yg nakal..dan adik yg baik... sebab tak dapat kaki lagi..


adik baru lepas kena make up... masa tuk pulang ke semenanjung malaysia



kakak br lepas kena ikat rambut.. tuk tidak membiarkan kakak berlari ke sana sini..aku bekalkan kertas dan pen tuk kakak tulis...conteng...agar mudah aku mengikat rambutnya....heheh
Akhirnya kami selamat sampai ke semenanjung....



WATERFRONT - TAMAN BUAYA

kat taman buaya... (kakak dengan rambut serugumnya...susah betul nk ikat rambut budak sorang ni...
lepak kat dewan bersidangan Kuching Sarawak... Baru lepas ikat rambut kakak..yang terpaksa dalam rela..merelakan ibu mengikat... baru laa cun...

adik penat kot..sampat terpejam..hehh...kakak maintain...


masa naik bot panjang...rm40 satu bot... best sgt2..tp sebelum tu aku tanya dulu..ada buaya tak? pak bot tu kata ada..tp di hulu..di sini tiada..sebab bising.. tuk meyakinkan aku pak bot tu tunjuk budak2 yg sedang mandi di tepi sg sarawak tu..huhu serammmm...



kakak yg happy dapat naik bot panjang..dan aku yg senyum dalam keadaaan takut sebab bot tu bergoyang2..takuttt.... adik yg tak lepas dengan kipass dia..heehe

Kali pertama kami ke bandaraya kuching... buat aku sikit geram dan keciwaa sebab... di bandar kuching tak ada signboard... tak tahu arah tuju.... tempat pelancongan pun tak di kabarkan.. apa pun tak dok... bawak map pun tak guna sebab board tak de..nak jalan cam mana redah aje laa.. satu lagi... masjid susah nk cari.. satu aje masjid yg aku jumpa.... lagi satu kedai makan melayu kureng benar2..tp tak tau laa kan...mungkin kami tak tahu cari.. ye laa salah sapa... asal tak letak signboard..mana aku nk jalan cari sendiri bengong... (ada lebih baik kalau kawan2 nk jalan kat sarawak bawak laaa pemandu pelancong.. jgn main redah aje macam kami....parah laa jawabnya...layannnn....

JALAN- JALAN KOTA KUCHING

cat.... banyak kuching ni..tapi... yang ni aje yg dapat snap...
adik beradik sepupu sepapat..bujang senang..


ni kawasan waterfront....


tempat bersejarah di kuching... apa ke namanya..aku pun tak tau




ni dewan persidangan... cantik sgt2...
19 julai...kami sekeluarga ke Kuching..saja ikut suami ku yg ada sikit kerja di sana.. aku pun ambik ke sempatan laa ikut dia.. takut jugak..dengan H1N1 ni tapi tawakal aje laa.. sampai kat airport LCCT.. semua org bertopeng. sampai QI pun kata "ibu naper eka..akit mulut ke..???" tak laa "eka takut.. dapat sakit selsema babi...huhu...
pengalaman betul masa nk pegi... kan aku ada cerita pasal jiran aku ni nk kenduri pada tarikh yg sama kami ke kuching.. flight kami kul 3.. banyangkan laa 12.30 br nk bertolak dari Langkap.. laki aku nk sgt pegi kenduri tu.. haaa apa yg jadi...
2.30 petang kami br sampai LCCT.. bila check in.. sampai kat tempat bagasi.. org tu kata dah tutup..terpaksa laa angkut barang2 sendiri.. dengan beg besarnya.. stroller lagi..beg kecik2 lagi..jenuh jugak laa..
sampai aje balai berlepas.. kami tak makan apa2 laa sebab kenyang dek nasi kenduri lagi.. tak lama tu masa tuk kami berlepas tiba.. sampai nk naik flight tu barang kami semua sangkut tak boleh naik kargo.. katanya dah lambat.. kena bawak naik kot tempat penumpang.. dan kena denda sebab di angkut naik bahagian penumpang... laki aku kata tak pe.. janji lepas.. 1jam 45 minit dalam pesawat air asia.. adani dengan baiknya tidor sepanjang perjalanan begitu juga dengan kakak...
aku pun sempat laa terlelap..dek letih bawak barang td.. turun barang dari pesawat kami di denda rm200 sebab hal beg td...(laki aku tak bising laa duit dia melayang sebab dia yg salah..hahahaha) sampai di kucing pekena HOT MEE kat AIrport Kuching..mak ai... semua mahal2..tp tak pe laa laporr punya pasal..hantam jugak laaa... kemudian ambik taksi ke River bank suite kat bandar kuching..
heheh apa yg aku nk tergelak bila mata jam..br kul 6.30petang tp dah gelap cam 8.00 malam... eh..jam mati ke...heheh buat2 batak!!!!


Friday, July 17, 2009

KUIH KAPIT OOO KUIH KAPIT..



Kuih kapit ni tuk jiran sebelah rumah aku... hari ahad anak teruna dia nak kawin.. aku oder laa kuih kapit ni satu tin biskut..tuk depa buat jadi bunjot lerr..tak kisah lerr apa pun... petang ni dan esok kena laa aku tulun2 apa yg patut sebab hari ahad masa kenduri tu berlangsung kami sekeluarga nk ke kuching... so tak dapat laa pegi kenduri jiran ku itu..mula2 marah gak jiran ku itu pada kami.. tp nk bt cam mn.. tiket dah tempat awal2 lagi... lagi pun kami tak tahu yang kenduri kawin pertama yang akan berlangsung tu sama ngan tarikh kami nk ke kuching... al-mintak maap bebanyak lerr KUCHING tetap ku teruskan pergi...

***tuk mengubat hati duka jiran ku itu..aku bagi laa kuih kapitt heheh ok perr...

layannn...

BARANG-BARANG YANG SEMPAT DI BELI MASA MENJONGKET TADI..

Biasa laa di hari jumaat ni.. kalau ada suami kat rumah aku balik laa masak ke membasuh ke.. ni mr hafiz pun tak de g kuantan, dan kat opis pulak sorang anerr tak de blk ganu..bermakna makan ku sorang lerr tgh hari ni..aku ambik keputusan g jalan2 tk intan laa.. mula nk g giant tp boring laa tgk the store cam kesian aje kat the store.. ye laa semenjak giant bukak ni... org jarang pegi the store..billion pun sama.. hambar aje... so aku ambik keputusan terus menuju ke the store ler..

amboi bermacam sale ade..kasut beg..berbagai lerr..rambang mata ku sambil bertukar menjadi ($$$$$)... tapi kena berkhemah lerr skitt..tgk dalam wallet ade rm300 so aku bajet rm200 kebawah..ermm start lerr shoping.. apa yang aku dapat ....



blouse...jalur hitam... blouse ala2 ibu beranak 2...heheh


seluar satu... kunun nk pakai sesama laa ngan blouse tu...


baju tidur adani rm18.90..beli tuk adani sebab sian asyik pakai baju 2nd hand ajee


baju tidur gak tuk adani rm13.90 cap pureen..heheh


ni baju dan mini skirt tu adani jugak buat2 pelasah kat umah...rm18.00

kali ni aku tak beli baju qaseh pun... fikir2 dia dah banyak baju dah... ok perr...kan!!!!

*** so bajet aku.. tepat laa aku membelanjakan pada hari ni hanyalah rm150.00 cukup2...
nak beli lagi..tp kepala otak aku cakap cukup..cukupp.....nnt laki ko marah baru tahu...

layannnn

Thursday, July 16, 2009

AKU YANG TAK KURUS2 ..hehehe

ni al-kisah aku yang tak kurus2 ni... mengadung udah..bersalin pun udah..berpantang pun selesai..anak pun dah 5 bulan tp still tak kurus2 ..badan dok gebab aje...pipi cam tomato aje.. ada cara ke kawan2 nk kuruskan badan ni.. jalan2 blog zalia ada cd poco2.. senam poco2..pe laagi aku beli laa dgn dia.. (tp...tak pe laa hanya aku ngan zalia aje tahu karang aku ckp korang semua pi serbu zalia nk oder cd tu pulaksss)... ingat blk ni aku ngan anak2 aku nk bersenam2 laa buang 30minit..layan jap poco2 ke...bagi kendur2 sikit lemak yang tak sepatutnya ada tu... nk try pil2 yg ada kat pasaran ni..tp cam takut aje.. karang elok2 sihat lain pulak jadinye...
**ke korang ada tips tuk turun berat badan ni....share2 laa jgn simpan sorang...



ni aku selit laa pic anak buah aku :-


Che Rifa Qaireen


aku yg mok bersama anak ku QA yang slimm...



kakak pun sama ikut ibu... montell dan buncitt...


pipi tomato ku...



anak2 ku yang tak de kerja nk buat



Tuesday, July 7, 2009

Al-kisah Adani dan Pulut kuning (seram dan benar)

Bebenorr nyerr kisah ni aku maleh nak layooo dalam blog ni..tp..demi tuk tatapan para pelayan cerita2 blog aku ni... lebih baik aku cerita..buat2 pedoman dan ikhtibar di hari2 yang mendatang. Supaya korang tak terkena dan di jauhi dari terkena macam aku dan baby ku ini...

Al-kisah adani dan pulut kuning ni kita mulakan ye...

cam gini..2 minggu lepas iaitu hari selasa... di suatu malam yang sunyi sepi hanya terdengar nyalakkan anjing cina depan rumah aku tu..dok menyalak pasal apa hentah..jam menunjukkan pukul 3pagi lebih ler.. aku terjaga dari tidur... ermm aku macam terkejut aje.. aku dapat rasakan ada suara bagi tahu kat aku mcm ni ayat dia ...aku ingat satu2 ayat tu sampai sekarang "BILA TIBA SATU TARIKH AKAN BERLAKU SESUATU PADA ANAK KAMU" macam tu laa sebijik...lepas terjaga dari tidur tu..fikiran aku terus teringat pulut kuning dan nek moh... lepas berfikir dalam 5 minit aku sambung tidur balik sambil menyusu kan adani.. sampai terlelap...

kisah yang berlaku aku tak ceritakan pada sesiapa..aku diamkan aje...

hari khamis... pengasuh aku call cakap adani tak nk minum susu..masa tu dah pukul 3 petang.. aku pikir2..tak pe laa kak karang kul 5 aku ambik laa.. pastu..aku call kul 4.30.. k.asamah kata adani dah tido dalam keadaan kelaparan.. sian pulak aku tgk..last2 aku blk laa awal sikit dalam 4.50 cam tu... sampai rumah k.asmah aku peluk adani.. adani ni..mcm tak suka aje tgk aku... masuk kereta aku sumbat txxxx dia tak nk.. aku mula risau... naper laa si adani ni..apa hal lak..
aku bawak balik rumah... sampai rumah dengan tak mandi..aku terus baring..dgn dany..cam biasa laaa menyusukan dia..pun dia tak nk..sambil menangis...maracau2... cam meroyann pun ader... muka aku pun dia tak nak pandang... last... aku nangis... Ya Allah asal dengan anak aku ni... malam tu kul 9.00malam adani tak nk minum jugak... adani dah jadi lembek semacam aje.. aku ajak laki aku g klinik.. sampai laa kami kat poliklinik dr. azhar dan rakan-rakan... doktor kata.. anak awat tak sakit apa..mulut pun ok aje..tak sakit apa pun.. so dia tak bagi ubat apa pun.. dia suh bagi susu guna sudu... blk tu..dany minum laa skt pastu aku dodoi dia masuk buai dia tido...

lepas tu... aku g ddk dengan suami aku.. depan tv..sambil kakak dok makan aiskrim.... tetiba suami aku kata "dia abg rasa esok jom laa kita bagi pulut kuning dekat nek moh tu..." dengan tiba2 kau pandang suami aku.. dan aku kata.. abg kenapa kita terpikir benda yang sama... hairannnn...


kemudian aku mula laa cerita dengan suami aku al-kisah suara yg aku terasa dan terdengar dalam tidur ku itu... lepas tu aku dan suami tu tak de laa nk buat andaian apa just tunggu dan lihat... malam tu aku dengan laki aku... tak buleh tido dibuatnyer.. dek perangai adani... yang menjadi2.. aku bawak masuk kereta jalan2.. sambil menyusukan dia..dia bt tak heran aje.. sedih aku tgk keadaan anak aku tu... aku marah2 laki aku..tu laa abg.., dulu lagi dia cakap..bagi..bagi.pulut kuning tu...tapi abg tak nk bagi..degill tak caya laa apa laaa tgk laa sekarang menda tu kena blk pada anak kita... aku pulak jd tak tentu arah..menangiss malam2 buta...mengenangkan nasib adani...kemuadian kul 2 pagi laki aku g jumpa sorang ustaz kat simpang pulai jauh tu dari rumah aku... mintak suruh di tolong tgk kan apa berlaku pada anak aku.. laki aku tak cakap apa lagi... ustaz tu kata... ishh susu badan isteri kamu ni dah busuk..... sebab tu anak kamu tak nk minum dan bt hal... laki aku kata betul tu ustaz tu sebab saya datang nk mintak tolong.. kemudian ustaz tu kata.. bini kamu ada terlanggar apa pantang ke.. kena ketegurr ke.. amal benda salah ke... peh tu laki aku cerita laa kat ustaz tu pasal nek moh dan pulut kuning.. kemudian... ustaz tu kata "haaa saya dah agak dah... org muda..saya nk nasihatkan kamu.. benda ni jgan ambil lewa dan jgan terlalu percaya.. tetapi benda2 macam ada di dunia ni.. org2 yg belajar ilmu menuntut... minta pengeras setelah berubat kamu kena tunaikan apa yg di hajati.. niat kamu baik tak nk percaya tp..kena laa percaya sedikit benda2 mcm ni... dan sekarang ianya berbalik pada anak dan isteri kamu... nek moh tu dia dah buat susu isteri kamu busuk sebab itu anak kamu tak nk minum.. saya nasihatkan esok kamu pegi hantar apa yg nek tu nk!"


Al-kisah pulut kuning.......

sebelum nk sambung kisah di atas aku cerita dulu kisah pulut kuning ni... cam ni.,. dulu masa dalam pantang si adani ni suka menangis malam.. dah macam2 tempat aku berubat.. segala ustazz.. ustazahh bomoh pekak semua aku tibai... last ada seorang mamber ni rakemen aku pada sorang bomoh perempuan ni.. katanya dia guna ayat quran.. last aku pun pegi laa..

di suatu malam....

aku bawak adani... nk berubat kena malam2... itu syaratnya.. aku masuk sorang...laki aku tunggu luar... isap rokok,, (masalah lelaki)... lepas tu nek moh tu baca ayat apa hentah mula dengar laa baca fatihah.. lepas tu ayat apa aku tak tau laaa..tu laa silapnya laki aku ni..kalau dia ada boleh dia tolong dengarkan.. apa nek moh tu dok cakap..sebab laki aku sekolah arab dulu heheh... sampai ke habis berubat laki aku ni tak masuk..... pastu ms nk kluar...nek tu kata... dik kalau anak kamu ni..dah elok bagi kat nek pulut kuning dengan lauk dan pengera 34sen.. kalau tak baik bawak lagi datang sini... lepas tu aku bagi rm20 kat nek tu..dan BLAH laaa


nak di jadikan cerita... masa kat rumah kami bt apa yg nek tu suruh..sembur air laa mcm2 laa tp..air tu..kami guna semua air2 yg bomoh2 yg kami jumpa tu..kiranya laki aku ni..bijak sangat dia campur semua air tu pastu dia renjis satu rumah...kononnya powerr laa tu..

alhamdulillah berkat dari Allah swt segalanya selesai adani ok sehingga ke hari khamis...seperti yg di ceritakan di atas...


masa hr pertama adani dah sembuh aku cakap kat laki aku.."abg hantar laa pulut kuning tu kat nek tu.. " laki aku cakap tak payah laa.. kita bukan guna ubat dia soorang aje..kita guna pak mat pekak punya sekali... lagi pun DIA dah bagi rm20 kan.. ala pulut2 kuning ni jgn percaya laa.. tu laa laki aku ni tak suka percaya menda2 mcm ni... tu laa aku ni bukannya tak percaya... tapi..kena laa berhati2 betul tak... sampai laa ke hari yang aku cerita di atas pulut kuning tak juga aku bagi kat nek tu...dek hasutan laki aku....

sambungan....penyakit adani..


pagi Jumaat...aku ambik mc.. dek kerna tak tido malam..dan dek nk menguruskan masalah adani ni... aku cakap kat laki aku "abg g laa kedai kat pasar tu ada jual pulut g laaa beli..pastu abg terus g tk intan bagi kat nek moh tu.." laki setuju... kemudian...dia g beli...laa pulut tu... tp kan kawan2... suami tercinta aku ni dia tak beli pulut kuning... tau dia beli apa??? pulut putih dengan rendang ayam...jeng..jeng..jeng..

aku cakap laa bang nek tu nk pulut kuning..pastu laki aku cakap..tak pe laaa janji pulut..pastu..aku ddk rumah melayan si adani...qaseh aku hantar rumah pengasuh..sebab tak terlayan aku dek perangai adani yg meracau2 ni...


di rumah nek moh...

sampai aje... nek tu ada depan pintu... macam tau2 aje ada habuan... laki aku kluar kereta nek tu senyum.. nek tu kata apa... makcik kenaii kamu.... baru ingat nk datang ye... naper dengan anak kamu... sambil2 senyum.. padahal laki aku tak cakap apa2 lagi... ni haa saya datang nk hantar pulut... baru ingat ye... anak macam mana... nek tu tanya.. dengan sedihnya laki aku tak sihat tak nk minum susu..pastu nek tu kata..ermm tak pe2.. aku tolong ubatkan.. dia bukak laa bekas pulut tu..pastu nek tu jerit sikit...eeeeeeeee aku tak nk pulut putih kan aku kata pulut kuning...ermmm pstu laki aku cakap laa nek..pulut putih ke kuning ke sama aje.. itu aje yg termampu saya buat.. pastu nek tu pikir lama gak ler.. peh tu dia cakap tak pe laa... then dia gentel2 pulut tu dalam 3 kentelan kecik2..dia suh bubuh dalam mulut anak aku..bagi dia makan.. kemudian kunyit hidup tu... dia suruh sapu2 kat sendi2 anak aku... peh tu lagi aku 34 sen kemudian blk laaa...


blk rumah aku bt semua yg nek tu suruh.. tp anak aku tetap jugak mcm tu... malam tu tetap tak nk minum dan meracau2...sedih sgt aku... last aku dan mulut jahat ku ini..menyumpah seranah laaa si pulan tu... "sampai hati buat anak aku mcm ni..kalau nk buat pun buat laa pada aku..aku yg salah..bukan anak aku ni..dia kecik lagi..." Ya Allah mati laa anak aku ni.... mcm mn nk bt ni.. aku jd mcm org gila aje tgk adani dok nangis tak henti... aku solat hajat mintak tolong dr Allah.. minta petunjuk... mintak supaya dia diamkan anak aku malam ni..sebab aku sedih sgt tgk adani... yg tak minum apa2 sejak dari hari khamis..hanya 2..3 sudu susu aje.. sedihhhh sgt...


SAbtu....

pagi2 tu mak aku datang dia cakap..k.lang mak rasa kamu bagi laa jugak pulut kuning tu..risau mak..mana tau mulut kata nk tp hati lain..dengan segera aku sendiri pegi pasar cari pulut kuning nk buat malass laa dah laa tak tidurr malam...nk mengisahkan pulut pulak...beli aja..lepas jumpa aku suh laki aku... hantar kat rumah nek tu.. tp kali ni aku dengan adani ikut... tp aku ddk dalam kereta aje.. nek tu kata apa..."hehehe takut kamu ye.. hantar jugak pulut kuning ni kat aku....huahuahuaaa.a...celakaa betullll.... mulut longkang.....


Alhamdulillah petang malam sabtu dan seterusnya adani....sihat seperti sedia kala...dan senangnya hati aku apabila..adani....lebih senang.... nk tidor.. letak aje dah tidur..alhamdulillah... syukur pada Allah...


benda ni aku jdkan pengajaran bt diri ku....mungkin di sebabkan menda ni... anak ku slim dan kurang zat...dan sebab tu.. misi klinik G marah2 tak tentu pasal kat aku...

kesimpulannya.... korang laa buat sendiri....

layannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

AKU KENA MARAH

semalam..g klinik...besa laa amalan setiap awal bulan bawak adani g timbang dan bawak kakak g minum ubat cacing... pagi2 aku dah congok kat depan klinik 7.45 pagi sampai aku tgk dah ramai org...depat 10 org..dalam hati habiss laa aku... kena rebutt ni... turun kereta aku siapkan diri untuk berebut ltk kad kat klinik tu..besa laa kalau tak... jam 12tgh hari pun tak sudah... laa jawabnya.. kul 7.55 pagi misi dtg tolak pintu..apa lagi..dgn tak rasa malu dan segan..aku dan kaum ibu2 yg lain berlari2 anak... menuju ke tempat letak kat..kunun nk dapat no 1 laa..semua berlari2 anak... tp aku beria2 lari laju..wakakaka kelakar..korang bayang kan laa aku lari... gegarrrrr klinik heheh.. huh terroorr jugak dapat no 2..heheh no satu orang laki laaa.. bapak budak mana entah..ceh... dalam hati heheh aku laa juara wanita heheh...
pastu mai turn aku...timbang adani...ermm dalam hati biorr laa naik timbang nyer sikit pun jadi laa.. tup..tup turunn 0.02kg... dari 6 kg tinggal 5.98kg.. apa lagi graff carta pertumbuhan baby pun turun laa dan color merah...misi line unggu tu still senyum aje tak marah lagi... tak berani lagi kot..tak de pangkat kott.. pastu giliaq qaseh lak timbang.. cam biasa laa kakak cermelang... naik memanjang tak pernah turun...15kg dah.. pastu step dua.. kena jumpa misi line biru tu..sama doktor... sampai turn aku masuk ngan 2 org anak aku... misi tulih2..dalam kad tu..pastu..dia tgk graff berat tu.. ermm pe lagi... star nk sembur aku..tp misi tu sempat minum air dulu hehe kelakar.. pastu dia cakap..awat ni tak bagi anak minum ke.. ke mak malas bagun malam bagi anak minum... berat turun ni. sepatut nya naik.. mcm mn blh jadi mcm...ni yg saya tak suka ni kalau baby berat turun nanti saya yg kena marah dengan doktor seba tak bagi ceramah penjagaan bayi yg betul pada awak..
  • misi : minum susu apa ni?
  • aku : campur...
  • misi : kerja ke?
  • aku : ye laa kerja tinggal budak kat rumah pengasuh..
  • misi : ini laa dia kalau mak2 bekerja, macam ni laa jadinya, kamu tak reti jaga anak ke..tp anak dah dua kan... tak reti jaga lagi ke..tido lerr ni...
  • aku : dah panass dah ni....
  • misi : saya tak suka laa org mcm kamu ni..suka tak ambik berat pasal anak.. asal tinggal kat pengasuh.,.tinggal teruss.. bukan nk g tgk2..tgh g laa tgk susu kan..kalau ye pun anak kurang minum susu lembu tu...
  • aku : misi...misi ingat saya suka ke anak saya kurus slim dan kering mcm tu..saya nk buat mcm mn..dah dia tak minum..dia demam 2minggu lepass minum tak lalu..takkan nk sumbattt sumbat teruss kot.. pulak tu budak tu cam lapar nk makan aje..misi tak kasi makan..habisss sabar laa bulan ni saya cuba laa,. yg nk marah saya tak tentu pasal ni kenapa..tak boleh cakap elok2 ke..pagi2 dah nk bebel..... ingat saya suka2 ke nk bagi anak saya mati kering... asyik cakap tido2..tido...2..huhu aku ni bab nk marah balik kalau kena gaya cam ni laa jadi nyer.. misi tak rasa apa yg saya rasa.... menyesal saya datang hari ni sebab.. misi cari gaduh dengan saya... kat depan tu 7 S laaa sopan sayang senyum laa tp hampeh...
  • misi : diam dan terus tulis kad... dan pas pada aku...
  • aku : blah terus g makmal cucuk anak aku..
geram betul laa aku..bab2 dia kata kerja aku tido aje.. sapa ada ank tau laa malam tido tak lena..kejap bangun tgk anak ...tikar pampers..buat susu..kejap2 anak sorang lagi pulak nagis... kejap..anak sorang lagi berak laa..memang tak lena tidor..kalau pencuri datang rumah pun insyallah aku rasa aku buleh sedar... hampeh punya misi..aku ingat muka ko... dok cakap aku membuta aje...
sedih sedih aku..lepas g klinik aku ambik mc...ada hal famly sikit...(dengan tiba2) pastu aku tgk adani pun mcm tak sihat aje..ye laa br lepas kena cucuk...asyik merengek aje..so aku pun g klinik azlina... mintak mc... cakap sakit kepalaaa..huhu sakit kepala kena marah ngan misi dan marah pada misi..ganaazzzzz...
  • ada kisah di sebalik berat turun ni..nnt laa aku cerita pada entry akan datang.. mula ingat tak nk cerita tp..tak pe untuk kawan2 semua beringat dan berjaga2..supaya tak terkena mcm aku dan adani...
  • *** sekarang aku nk tanya mama..ibu...mak..budak ni... ada cara ke nk bagi baby punya berat naik....pening laa...

Wednesday, July 1, 2009

..sambungan MOOD MARAH heheh

ermm.. lama tak layan blog ni..br tinggal 2..3 hari dah rasa rindu...ni aku nk sambung cerita pasal mood marah ni... dalam dok tulih blog sebelum blk hr tu..aku ambik keputusan dan dengan rasa tak malunyer suruh dak ana hantar aku g rumah pengasuh anak aku tu..aku fikir lebih baik aku dok rumah pengasuh anak aku..dan tunggu laki aku kat sana...lagi senang dapat aku jaga dan menyusu adik...sampai aje kat rumah pengasuh tu..dengan rasa tak segan aku cakap... akak saya tumpang lepak rumah akak jap.. suami saya msh lagi di upsi... belum blk lagi.. saya tumpang kat sini sampai dia blk ye kak...
dengan gumbiranya aku dapat peluk anak2 aku..dan..dan...lega hati..walaupun tak berapa selesa di rumah org tp tak pe laa sebab dapat tgk anak2 depan mata sendiri...
ermm nk tau pak QIQA ni jemput kami kul berapa...pkl 7.30 malam beb... gurammm bercampurrr.... nk marah..bercampurr gumbira huhu..letih dan penat menunggu...
masuk kereta..aku malas nk cakap apa... aku diamm aje... blk rumah..cam biasa laaa belumm..sempat mandi lagi aku tidurkan adik..lepas tu br mandi solat..basuh kain..kemas rumah...sidai kain..dan bagaiii lerr aku bt..mujur ada kakak dia laa banyak tulun aku... siap semua kerja jam 11.30 malam.. br laa aku start beleter kat laki aku..bg nasihat sikit supaya dia tepati masa.. dengan org..agar org tak benci kita.. betul tak??? hati org mn kita tahu.. mujur pengasuh anak aku ni jenis lembut aje... kalau pengasuh lama dah lama dan depan2 dia sound...oiiii akak pun nk rehat jugak..tak kan kerja nk bela anak komee aje..huahuahua... layannnnzz

JGN LUPA..TINGGALKAN JEJAK ANDA DI SINI YE..