Thursday, October 21, 2010

ALIF BA TA..

kakak oh kakak tahun depan 4 thn.. selalu cakap nk g sekolah..sekolah.. tp bila suh ngaji..bukan main seksa..mcm mn nk g sekolah nih... ni laa dia hasil dok ngajar dia ngaji aliff baa ta.. ciputt aja.. tau pastu.. merepek mana hala.. bila kita tak nk ajar..sibuk suh ajar..bila kita ajar depa dok main2.. tp kalau ddk dgn pengasuh bukan main tkaut lagiii satu sampai 10 pun tahu.. tahu takut.. ku rasa baik hantar sekolah tahun depan..kalau kakak sekolah.. mesti dia takut ngan cikgu..dan dia akan belajar betul2 kan.. kalau belajar kat rumah dgn ibu mcm nih laa jadinya... kalau ddk KL ker blh laa hantar kat smart reader ker.. ni dok langkap apa yg ada pun.. tak pe laa kat mn2 punn tak pe janji anak kita mau belajar kan.. apa pun kawan2 qaseh jom laa layan video ini yg mana ibu banyak gelak sebb tgk keletah anak ibu sorang nih.. luv qasehh

Wednesday, October 20, 2010

CONTEST MUNCUNG PALING MENAWAN SI KECIL


Bismillahirahmanirahim... dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha pengasihani...

"tak de kerja sebenarnya...saja2 nk join contest ni mn laa tau kot2 aja boleh menang.. harap2 menawan laah ia di mata juri..."

pada sapa nk join contest ni boleh laa klik banner kat bawah nih yer..


ok... tuan rumah nih laa pic anak dara DIA yang ke dua bersama muncungnya...


NAMA ANAK : QAREENA ADANI BT. MOHAMMAD HAFIZ

UMUR : 1 THN 8 BULAN....




Tuesday, October 19, 2010

SURAU GIANT.. ~~sgt laa giant~~

hari tu g Giant kat ***** ***** masa tu tau laa diri nih belum2 solat zohor lagi.. suami kata jom solat masjid aku.. aku cakap solat kat GIANT aja la mesti ada surau... suami pun kata ok laaa jalan..sebelum aktiviti memilih2 barang dapur di mulakan .. kami mulakan dengan acara mencari2 di mana letak nya surau...
cari punya cari..punya cari ,,,,tak jumpa tanya punya tanya punya tanya... akhirnya salesgirl indon kata ibu surau Giant di bahagian atas...
ok JOM......
cakkkkkkkkkkk .... dah jumpaaaa
kakak adik dgn ayah tunggu kat luar yer ibu solat dulu..
pintu di bukak..


terenggggg....inilah wajah surau giant.. besar kannnn sungguh selesaa...
rasa aku keluasan surau ini hanya laa 5x5 kaki laa...tak pun 4x4 kaki.. tersangattt laa besar sebesar GIANT.. sian aku tgkk...surau dah bertukar menjadi bau2 stokin...lembab2 basahhh.. ye lahhhh cuba korang tgkkkk tempat ambik air sembahyangnya... mcm singki kat rumah cuma dia rendah..carpet merah tu basah korang tau tak..

sejadah satu....


telekung satuuu... tu beg tangan akuuuu...


nin haaa tempat wudhuk...
kalau yer pun laa kome orang C**A yg buat GIANT nih kome mesti tahu ini negara islam wajib ada tempat solat jgn laaa bt ia sebesar ini.. tidak ada keselesaan langsung untuk umat islam menunaikan solat dgn khusyuk dan aman..
last2 ajak suami aku g solat kat masjid...tak boleh nk teruskan sebb bau terlalu pekungggg...


Monday, October 18, 2010

KAKAK OH KAKAK..cepat besar.. nnt tak laa nakal mcm nih

cerita kali pasal si QASEH IMANI.. mcm biasa laa ibu kat dapur dok masak... ayah dalam bilik ngan anak2 dok lepak2... haku rasa seronok hari tu sebb ayah budak2 nih ada kat rumah boleh laa haku masak dgn aman dan damai..

" abg..dia nk masak nih bawak laa budak2 masuk bilik..kalau ddk luar nnt depa kacau dia"..

mcm biasa ayah bawak paper msk bilik sekali dgn anak2 nya..

biasa laa mr hafiz kalau dapat paper tak hingat apa dah... yg dia ingat baca paperrrr aja..anak dok main apa ker..nangis ke..masuk blk air ker..haram dia tgk.. tak larat ku nk pesann. tu pasal aku panggil paper ni setann.. sebb dia bt suami aku mengabaikan anak2 nya...

aku syok2 masak kat dapur.. tetiba terdetik kat hati.. senyap aja budak2 nih.. apa laa di buatnya.. tak kluar2 pun... dalam hati tak pe laa ayah depa ada... aku terus kan masak.. dalam hati berkata2 lagi.. ishh kena intai nih.. apa laa dibuatnya kakak adik dan ayah nih..

ermmm msuk blk aku tgk... itu dua org budak tu dok main bedakkkk di sapu kat meja cermin..lantaii... hbs laa satu bilik tu penuh bedak.. aku dah agak dah kalau ddk diam2 dalam bilik tuuu mesti ada projek yg depa bt.. apa lagi mulut aku mcm biasa laa bising kat ayah dia duluuu abg nih tak tgk ke budak2 tu main bedakkk hbs semua lantai2..meja semua bagai nih.. boleh abg baca paper tak tgk apa budak2 nih buat.. sambil2 tu dok tunjuk adik yg tgk jilat2 tangan dia yg penuh bedakk....

"mr hafiz kata- tak pe laaa nnt abg mop kann... lapkann biar laa asal kan depa diamm...

AKU MALAS NK CAKAP APA2.. KARANG KALAU CAKAP BANYAK KAMI LAKI BINI LAK GADUH... aku ambik bedak aku boh atas almari.. aku ambik hp aaku rakam perbuatan mereka adik beradikk.. korang tgk laa laki aku siap teruskan bacaan surat kabar nya itu.. ingatkan nk g ambik mop kerr kain buruk ke lap...huhuhuuh...

ADAKAH ANDA SAKIT HATI....- AKU MEMANG SAKIT HATI...

JALAN2 MELAKA...AFAMOSA RESORT, COWBOY TOWN, WORLD SAFARI..

cerita kali nih pasal holiday kami tahun 2010.. banyak tempat yg kami pegi sepanjang tahun 2010.. antaranya... kelantan- jan.. cameron- mac, johor- mei, melaka - Jun, terengganu- jun, mana lagi yer.. tu aja rasanya..tuk tahun nih setakat bulan oktober itu aja cuti2 malaysia yang sempat QIQA sekeluarga pegi.. tp kawan2..antara percutian2 yang paling syokkkk ialah tak lain tak bukan Negeri Melaka... walllahhh tersangat laa best... negeri yg bersih..penuh dgn tempat pelancongan... penuh dgn bunga2 di tepi2 jalan raya... dan segalanya indah.. bak kata 3 hari 2 malam g melaka pun tak habis jalan laa... saya bukan orang Melaka .. saya org Perak tp saya rasa bertuah kerana ada tempat2 pelancongan yang sangat2 menarik di Malaysia ini.. bukan kata tempat lain tak syokkk ohhh,, tidakk seronok tp kat melaka nih senang..sebb melaka kan kecik..so mudah untuk ke sana ke sini.. tak perlu ambik masa berjam2 tuk sampai ke sesebuah detinasi... KATA ORANG TAK RUGI LAA HABIS KAN DUIT KAT NEGERI MELAKA...jom kita layan pic sekitar di A famosa resort.. cowboy town dan safari world...
kat world safari kat bahagian pulau monyett tgh tunggu bot rakit datang... sambil2 tu posing dan tido... tak de orang kat pulau nih kami aja...alangkah bahagianyaa...dapat berasmara 4 beranak

pulau yg bersih dan cantik monyet berada di sekitar2 tempat...tp yg tolong ambikkan pic nih bukan monyet tau... autoo daaaa



ni kat A famosa resort lepas jalan2 kat.. luar kawasan resort sambil makan cendol dan laksa




ayah kat luar halau nyamukkk kami bertiga..berposing-posingan

dua kanak2 yg sangat2 happy


malam sebelum karnival di mulakan.... syookk sangat kat cowboy town..


qaseh sangat takut acara ini...adik laa org yg sgt hapy tgk api2 nih

nih artis... alaa rebica nur islam tuh.. x-girl hani mohsin...
siap masuk api dalam mulut lg hhhihih

kereta berhiaass

elephant showw



red indian show





ke esokkan nya kami ke safari world.. ermmm naik truck..dalam zoo..binatang2 di lepaskan..yg paling takut bila masuk kawasan harimau dan singaaa...

yg nih singa buatan manusia.. si qaseh dgn muka yg sangat takutt

dah habis dah... nk blk sudahh masa nih pukul 5 petang..

yeahhh dah siap berjalan2...sooo
KATAKAN YESS UNTUK BERJALAN2...
layannnnn...

GADUH...BERGADUH.. BERGADUH..

pic semalam masa pegi tesco kampar..
mula2 gaduh..pastu adik puju..tp kakak tak nk maafkan adikk

last2 adik ddk kat depan dgn ibu...
menjadi ibu kepada dua org gegirl nih amat2 laa mencabar..tambah2 berbadan dua.. mengamuk no 1 laa... memukul no 2.... sejak sebulan dua yg lalu ni.. baran pada aku makin menjadi2..mendidih2 rasanya..... sebabnya..dua org budak ni kerja mau gaduh aja... kakak suka menyakat adik.. adik pulak tak boleh tgk kakak pegang apa..mesti nk jgk benda yg sama.. kakak pulak bila adik minta tak nk kasi...mula laa si adik jerit2 nangis... aku banyak diam kan diri..selalunya aku diam kan aja apa yg berlaku... dalam 10-15 minit ..dalam hati aku lantak laa korang... nk gaduh ke nangis ke..dari pada aku masuk campur lain pulak jadinya... tp kalau lepas 10 minit tak berhenti jgk..tangan mula laa nk memukull ..cepat aja kita blk kerja penat..suami tak de..kn layan karenah depa.. hangin aku mula laa naik... siap aku call mak ayah aku lagi..suh depa mai ambik si kakak nih... sebelum aku kerja kan mereka.. tp bila kakak ddk rumah wan ngan tok lama2 terasa sgt2 laa rindu... bila nk ambik kakak suh blk rumah..kakak cakap tak nak..tak nak....mula laa aku rasa menyesall..beli kan mainan..cakap nk g MC D main mainan..nk bawak main kat funfair..mcm2 laa baru laa dia nk ikut...
dan sekarang marah aku mula dah hilang... aku dah mula dapat kawal perasaan aku... aku siap panggil kakak yg dah faham bahasa aku nih duduk depan aku..aku siap bg nasihat lagi...
kakak..ibu sayang sangat kakak..no 1 tau.. kakak dah besar kena jaga adik2..ni dalam perut ibu ada adik satu lagi..nnt nk kluar kakak ada ramai adik kena jaga.. kalau laa perangai kakak mcm nih suka memunggah..sepahkan rumah..suka sakat adik... apa yg adik mintak tak nk bagi..susah laa ibu..kakak tak suka ibu marah2 kan jadi..ibu mintak tolong dgn kakak kalau sehari kakak baik kat rumah ibu janji ibu beli buku..ibu bawak g main kat MC D..ok..tak.. lepas segala bagai nasihat aku berikan pada si kakak ada laa dekat 15 minit sambil akhirnya aku peluk kakak kuat.. sambil kata maafkan laa ibu yer sebab suka pukul kakak suka marah kakak..ibu janji tak buat dah tp dgn syarat kakak kena jadi baik ok..
DAN
sekarang..kakak dah banyak berubah..dari hr jumaat lepas aku ambik dia kat umah mak aku sampai pagi td dia dah ok..suka pujuk dan main dgn adik.. haa apa lagii.. jenuh g tesco semalam belikan buku tuk dia..
TAPI apa sudah jadi semalam..adik pulak buat hal..
marah2 kakak tarik2 rambut kakak.
sampai kakak nangis bila adik pujukk kakak cakap...
TAK NK MAAFKAN ADIK...
ibu..sabar laa ibu...

Thursday, October 14, 2010

IRFAN DARWISH..minta kawan2 tolong doakan kesihatan irfan..

Anak saudara ku.. Ya Allah selamatkan laa irfan...bebaskan laa ia dari dugaan mu ini..

baru lahir..

tunggu saat untuk di bedahh...

setelah di bedah..keadaan irfan tetap sama..

kini irfan 1 thn... keadaan nya masih belum sedarkan diri sudah hampir 9 hari... beliau kini berada di ICU hopital besar ipoh
kalau g tgk ifran hati kecik aku akan menangis...sedih pilu...kesiann.. wlau dalam keadaan dia sedar..mahu pun tidak.. dugaan yg di tanggu oleh anak kecik ini amat berat..tp si kecil irfan yg kini sudah berusia 1 thn 1 bulan kuat menghadapi dugaan tuhan.. sebelum dia tidak sedarkan diri..irfan kini sudah pandai mengiringkan badannya.. sehingga adakalanya menirap dgn sendiri..bayangkan dgn segala kekuatan yg dia ada..dia mampu memikul berat di kepala sehingga berjaya mengiringkan badanya.. selepas raya bulan lepas...keadan irfan asyik demam..keadaan deman nya on off.. menyebabkan mama dan papa irfan bawak beliau ke hospital ipoh.. untuk di periksa.. mcm biasa.. saluran tiub yg berada di kepala irfan tersumbat lagi.. tiub tu..di salurkan dari kepala ke perut.... tiub tu adalah sangat panjang..dan tidakkan di tukar ganti sehingga irfan besar..dan jika ada berlaku kebocoran barulah ia akan di tukar ganti tp..risiko nya sangat tinggi..
masalah nya kini yg irfan hadapi sangat berbeza.. dalam saluran tiub tu mgandungi nanah dan menyebabkan air di dalam kepalanya tidak dapat.. mengalir keluar dan menyebabkan kepala irfan menjadi semakin besar.. akibat dari kes itu.. doktor menganbil keputusan untuk bedah dan buang nanah tersebut... setakat ini sudah hampir 10kali kepala dan perut irfan di bedah di sebab kan masalah ini...
DOKTOR memang suka laa bedah2 nih... sebb blh buat xperimen.. kita ni yg tgk tak sanggup rasanya.. lepas menjalani pembedahan tersebut anak kecil ini tidak sedarkan diri.. dan berada di ICU.. hidupnya kini berbekalkan susu yg hanya di salurkan kehidung melalui tiub..bila tgk keadaan nya.. rasa tak terucap aja.. tgk muka mama irfan lagi laa..mcm pasrah aja..
mcm2 dugaan Allah menguji makhluk ciptaan nya..kita yg mempunyai anak yg sempurna perlu banyak2 bersyukur.. dgn kesempurnaan yang telah di berikan oleh Nya..
** IRFAN MALAM2 MAKSU TAK LUPA BUAT SOLAT HAJAD SUPAYA ALLAH MEMPERMUDAHKAN JALAN UNTUK IRFAN.. APA PUN BERLAKU KAMI SEMUA TETAP REDHA...

SITI KELEMBAI~~CHINTA~~HABIL &QABIL~~ASMARA

wahh sekarang nihh.. aktiviti dari pagi sampai malam is full.. pagi kerja blk petang layan cerita2 yg best2 kat TV... semua aku layan..walaupun sesetangah cerita ada hero..heroin yg aku tak suka..tp cerita tetap layan..janji best..
kalau laa time2 ni tengah berpantang mesti best..sebab aktiviti2 yg kosong ada pengisian yang akan di isi oleh... cerita2 mcm nih la.. yang syokk nya kalau takd apat tgk kat tv leh layan kat tonton laks.. itu pasal hati tarak risau kalau..terciciran...dek berjalan2...
kalau sapa2 tak tgk lagi cerita nih..msh sempat lagikk sebb leh layan kat tonton...

HUJUNG MINGGU LEPASS

hujung minggu...boring ddk rumah bawak anak2 g rumah kakak aku..k.ngah..
nk harapkan si ayah bawak jalan2..tak de lerr..sibukk aja..aku laa g merayap sendiri ngan anak2 aku..tak ke mana pun..lepak2 ajaa..mandi kolam yg sebesar cipuutt tu..sampai2 terus terjun dalam yg memang sedia ada air dah dalam tuh... tak sempat nk bukak baju semua...
kakak dan amin..



adik yg tak nk ddk diam... nk berdiri ajaaaa...ddk tak nak...takut aku..karang licin jatuh..


amin ada dah 3/4 kolam..pluss anak2 aku..cupup satu kolamm

adik dah masuk...sebab kesejukkan
*** keesokkan harinya adik demam selsema ermmm..

mak ngan abah...lepak tgk cucunya


Klinik oh Klinik..


penat menunggu..semua orang tido... keletihan bukan sebab penat bekerja tp sebab penat menunggu
klinik kesihatan LANGKAP..PERAK
aku rasa semua klinik kesihatan ibu dan anak mcm nih..kalau ada kat tempat2 lain yg ok syabas laa aku ucapkan..dah masuk kali ke 3 aku mengandung..keadaan tetap sama... misi2 doktor semua dah berubah tapi jalan kerja tetap sama.. l****T..L****B...aku datang awal 7.45 pagi..harapan boleh balik awal.. tup2 tgk2 kat depan pintu..dah ada ramai org tunggu ada laa dekat 20 orang..kul 8 pintu klinik bukak...apa lagi semua ibu..membawa perut berebut2 nk letak buku pink dalam bakull....adoi..aku pun berubut2 laa sambil tangan mendukong adani dan memimpin si qaseh...rebut punya rebut... dapat no 15..alahai..alamatnya pkul 11pagi baru selesai..mcm biasa laa..stok susu..rebina..kek apollo..roti hi-5 semua dah ada adalam beg...buat bekalan tuk budak2 tuh...
haku tak tahu apa masalah misi..dan doktor2 tu dalam bilik... ada diorang buat lama2...hati sakit...lerr rasa pagi semalam mcm nk meraung..menangisss...tension laa...alahai...
tp terpaksa laa aku LAYANNN ajaaa

JGN LUPA..TINGGALKAN JEJAK ANDA DI SINI YE..