Saturday, August 29, 2009

MOREY AKIKAH QAREENA ADANI




Masa dulu lepas bersalin lepas aje 30 hari aku nk aje bt kenduri berendoi..tuk adani.. tp mcm biasa laa suami ku.. tak setuju.. kalau dgn dia semua tak buleh kadang geram jugak aku.. bukannya apa..sebagai ibu yang melahirkan teringin bebenorr laa sesangat nk berendoi2 anak2 ni.. tp apa kan daya terpaksa aku mengikut perintah suami yg tidak mengizin kan ianya berlangsung..alasann nya ia nya tidak di tuntut...
dan kini tiba ramadhan.. bulan yg mulia.. suami ku kata boleh la kita bt kenduri akikah QA.. lagi pun bulan posa ini memberi makan org puasa besar pahalanya kan.. aku pun setuju laa.. dan mulut jahat ku ni cakap lagi..tak de laa berendoi ye... suaki ku kata...tak habis2 berendoiii...nyerr..sadisss aku...tak pe laa nnt mlm ku tempek gambar lauk pauknyerr yer...hehe...

Monday, August 24, 2009

BERBUKA DI RUMAH MERTUA

Hari ni kami sekeluarga berbuka puasa di rumah mertua aku di BATAK RABIT... tgh hari td sempat jugak laa aku masak tuk bekal di bawak ke rumah mertua ku...
..kari sotong...


....cincai2 aje ni..harap2 sedap laaa....
ESOK ke rumah mak aku pulak di Chendrong Balai... tak sabar nk blk rumah mak aku...

Friday, August 21, 2009

IKLAN KAD RAYA (edisi kayu) cantik mari lerr oder dan beli...







salam sahabat ku... kalau nk beli kad raya boleh laa layari link ni ye... kad cantik rekabentuk terkini tak ada di pasaran EDISI KAYU... UKURAN HALUS...


"SELAMAT MENJAMU MATA"



Thursday, August 20, 2009

SIAPA YANG MAIN RADIOO TU...(takutnya)

Dah lama tak kunjungi blog sendiri rindu laa pulak.. lagi pun tak de apa cerita nk diceritakan.. tp hr ni kekawan ada cerita baru...yg berlaku.. dalam2 nk sambut ramadhan ni.. ada jugak benda yg nk menakutkan aku...
Cam gini ceritanya.... 2 hari sudah suami aku nk pegi kuantan..dia kata nk bertolak pukul 4 pagi.. tak pe laa kul 3.30 pagi aku dah bangun.. siapkan baju dia... sebelum tu aku basuh kain dulu.. lepas tu..siapkan beg QIQA peh tu bt milo panas tuk somi aku.. kemudian kul 4.30pagi suami aku bertolak laa.... masuk dalam rumah aku terus tgk mesin kain..okkk ready untuk di sidai.. dalam hati aku kata awal lagi br kul 4.30pagi..tp hati aku kata..tak pe laa nnt adik bangun sedar dr tidur lagi tak boleh nk bt kerja, baik aku sidai aje... dgn memberanikan diri keluar rumah dan sidai laa kain..tp kali ni anjing depan rumah dok menyalak..bising sangat2...tp...selalu kalau siang dia (Anjing) tu kenal aku. mungkin gelap.. dia ngat pencuri gamaknya..aku pun bt bodoh laa sidai laa kain cepat2.. tetiba aje anjing diam..dr menyalak... peh tu aku dengar..ada bunyi radio... muzik lagu...org putih... sayuuu aje... aku dok perati laa kot2..ada org dok mengintai aku sidai kain ke..tgk2 tak de... aku tgk rumah jiran aku...tak de..tutup gelap..tp kan makin lama makin kuat sgt....jantung dah berdegup kencang dah ni..bulu roma dah tegak dah ni... peh tu...dengan perlahan aku pandang belakang ...aku tgk kereta aku...makin lama aku pergi dekat...dekat dan dekat...terkejut aku..tgk suara radio tu datang dari dalam kereta aku yg berkunci.......aduiiii... takut bukan main laa aku ni..aku tgk dalam kereta tak de org..... nk panggil suami aku dia dah pergi...kerja.. last aku berani kan diri... ambik kunci kereta dalam rumah..bukak lock dan start injin kereta (dalam hati kata...karang bateri hbs pulak..yg aku hairan..kereta lock..td lalu sebelah kereta tak de pun bunyi lagi...) sapa pulak yg pasang ni... aku bt2 berani..cakap dengan kereta aku.... ko jgn main2 pagi2 buta ni... kalau nk main radio pun.. tunggu laa sampai aku masuk dulu... pastu.. dah panaskan enjin 5 minit... aku msk laa dalam sebab kain pun dah selesai di sidai... selangkah aje aku masuk..bunyi lagi radio dalam kereta aku ni...kali ni tau lagu apa? terpasang lagu haapy nanyian amy mastura... huhu...aku beranikan diri lagi... bukak kereta dan tutup..last aku ckp..sekali lagi main2 macam ni... aku cari kereta baru...pastu..aku msk kunci rumah... bulu roma meremang laa terus masuk bilik tak sempat nk mengemop lantai...
pastu...
pagi..petang..dan malam harinya....
pasal kereta ni aku dah langsung tak ingat dah...jam dah menunjukkan pukul 11 malam..aku dan kakak masih lagi menunggu ayah yg tak blk2 lagi dr kuantan...tiba2..api pulak tak de..mujur ada lampu..cas tu... tak de laa kami gelap..aku terus menujuk ke dalam bilik tgok adik.. dah terjaga dari tidor.. minah ni....biasa laa buaian nyer dah terberhenti dr menginjott pasti bangun serta meerta... pastu aku dgn anak2 aku lepak laa kat hall... sambil bukak pintu rumah tak lama dok termenung..
korang tau...aku terdengar bunyi...radio lagi... kali ni aku tau dtg dr mana...dr kereta aku laa.... mn lagi..dgn beraninya..sebab ada kakak dan adik.. aku bawak lampu suluh... bukak kereta dan tutup semula radio tu..bila aku tutup pintu kereta..radio tu terpasang semula.....mcm tu laa berulang lebih kurang 6 kali aku bukak dan tutup... last aku biarr aje dia berbunyi... aku biar laa radio tu terpasang... walaupun tingkap kereta tertutup tp..bunyi radio kuat laa sesangat sampai dengar kat dalam rumah..last2 12.30 tgh malam..laki aku blk dari pahang... aku tunjukk kat laki aku..radio kereta ku dah berbunyi walaupun enjin dan kereta sudah di kunci.. last2 laki aku kata ada suis yg tak kena tu... tak pe esok abg service... malam tu kul 2pagi br ada api..hampeh tulll tidor laa kami dalam kepanasan...
pagi td..laki g servis kereta kat eon...tgk apa yg tak kena... laki aku kata tukang servis tu kata..bang tak ada apa bang semua ok...
uhuhu...jd..korang apa macam...agak2nya...kenapa ye....

Monday, August 17, 2009

INTERNET TAK DE LAA KAT OPIS..

Hari2 ku buntu di opis..sebab internet tak de..makanya tak boleh la layan..blog..ym..tanaman2 ku di facebook..huhu..alamatnya cuti internet laa aku..sedih2...

Monday, August 10, 2009

AL-KISAH KAKI CONTENG

SUKA MENYONTENG..KADANG GERAM TGK KAKAK NI..HBS KUSYEN..LANGSIR..JADI BAHAN CONTENGAN DIA.. LAST2 AKU BELI BUKU..PUAS HATI..
MEMANG TAK PANDAI LAGI DAK NI.,.TP TAK PE LAA HBS BERAPA RINGGIT PUN..DARI DIA DOK MENYONTING TEMPAT TAK SEPATUTNYA..


ESOK BESAR TAK RAJIN JAGA KAKAK..IBU ROTAN KAKAK


JADI RAJIN MACAM MAK LONG TAU BELAJAR SAMPAI DAPAT DOKTOR AMIN...


Thursday, August 6, 2009

SE-AWAL PAGI TADI


adik yang sentiasa tersenyum...


pura2 tido..ceh..



apa laa adik beradik ni nk buat bagun pagi..kalau boleh tolong ibu tak jugak....kalau ibu jadi kome ibu tido aje tau...




Anak2 ku bagun seawal pagi...sampai aku nk menyapu, mengemop..pun tak sempat dah laa malam tido awal meneman kan deyme..alahai.. QIQA ni.. kalau dah bagun pagi2 buta..seawal jam 5 pagi terpaksa laa aku naik katil semula tido blk ngan deyme..lama jugak laa menemannyer.. last2 tak leh jadi laa dah 5.30 pagi.. tak tido2 jugak bebudak nih.. siap ketawa lagi dua beradik ni..guling2 lagi... alamatnya tak berkemass leerr aku..tangguh lagi mengemas ke hari ini...

Monday, August 3, 2009

HADIAH PEMBERIAN SUAMI
















ermm syoknya dapat coklat farell (kegemaran ku)
**masalahnya suami aku ni tau yg aku ni tgh diet heheh..tp dia mai ulur coklat kegemaran ku..
apa laa mr hafizz ni... habis laa diet ku sumbang...
apa lagi ada depan mata.. makan lerrr..
sedapnyerr..

JGN LUPA..TINGGALKAN JEJAK ANDA DI SINI YE..