Thursday, June 25, 2009

MOOD MARAH

..di keheningan petang yang sgt2 panas ni...membuatkan bertambah2 laa mood marah aku pada laki aku ni.. bukan marah pasal apa... kalau time ambik anak mesti lewat.. ermm hari ni aku betul2 marah..kalau hr lain tu boleh laa di maaf kan lewat dalam 15minit..tp hr ni lewat 2jam... sapa tak sakit hati... aku ni kalau bab2 ambik anak selalu nak cepat bukan apa..kita tak nk ganggu masa pengasuh anak2 aku tu lerr.. dia nk rehat ke...nk bt kerja ke..apa ke..kalau janji pukul 5..5 laa g ambik, ni pkul 7 br nk ambik.. kesian kat anak2 aku.. dah laa adik tak berapa nk sihat... tak nk minum susu... asyik menangis aje..pengasuh call aku td...nk menangis rasa hati ni..tp malu pulak kat ana nnt...tgk aku menagiss..huhu.. nk ambik jalan kaki jauh laa pulakk..ermmmm gerammmm nyer... sakit hati.... mcm nk perang aje blk nnt... huh.. banyak2 bersabar...

KAK YONG...OH KAK YONG

KITA DAH AMBIK AWARDS KAK YONG TU..TQ YE

Wednesday, June 24, 2009

DI PAGI HARI









Kisah di pagi hari..agenda tiap2 hari setiap hari isnin sampai jumaat..mengejutkan anak....ermm tak sampai hati bebenorrnyer nk kejutkan kakak dan adik.. tp apa kan daya..ibu nk pegi kerja..msuk kul 8.. kul 7 kena gerak dah..tukar pampers..tak cuci muka pun..terus msukkan dalam kereta.. hantar rumah pengasuh... kat atas tu adalah wajah2 anak aku selepas aku gerak dari tidorr..
kakak cam biasa laa tak nangiss cuma muka tu blurrr aje..cam tak cukup tido.. bab rambut tu lain cerita laa serugum aje.. pagi org nk usik rambut memang dia marah..kunun aku nk ikat laa...sebab serugum sgtt usah lerr usik..nangiss karang..dr aku dengar dia melalak di pagi hari lebih baik aku birkan saja rambunyer mcm tu...lain lak dengan adik... gerak aje bangun tido..tak nangis jugak..tp terus senyum....huhu..baik sungguh dikau..senang hati ibu..sebab anak2 ibu tak susahkan ibu di pagi hari... mudah senang..menguruskan mereka..heheh.. tp masa2 akan datang aku tak tahu laa..kan.. apa pun tq anak2 ibu...

JALAN KE JAKEL SIMPANG PULAI

kakak ohhh kakak...mcm2 hal perangai ko ni...

sebelum nk beransur ke Jakel kakak sibuk..merayu..nk ddk dalam stroller ni...


macam laa faham sangat...tgk rupa cam faham dan tahu aje guna kannyer...



ayah..yg tak jemu melayan kakak..sebab ibu dah sibuk dengan adik..tq ayah..
Lepas makan2 kat INDO CAFE ayah bawak jalan2 n shoping kat JAKEL simpang pulai..katanya nk beli kan aku baju raya..heheh.. br nk beli dah msuk bulan rejab dah..hentah tukang jahit nk terima lagi ke idak... aku on aje laa dah org nk belanja.. ayah cakap no bajet..pilih aje laa.. aku ambik kain biasa2 aje..sepasang (4meter)120...buleh laa tambah lagi 1.5 meter tuk qaseh nk pakai sedondon...tuk adik aku tak bt laa..sebab..besan ku dah buatkan adik baju..raya kan NAZ kan..hehe...color merah gitu...
then lepas tu..g jalan2 kat ipoh tp tak g mana pun..jalan atas kereta aje..hari ujan aku malas nk turun... lepas tu..balik laa dah tak de menda nk bt dah.... ermmm layann lerr..

Tuesday, June 23, 2009

SELAMAT HARI AYAH...

ibu punya air jus...ayah nyer..air laici...kasi...curi2 air ibu lerrr...
menu hari ayah... biasa2 ajee..janji bermakna...
*** kakak sibuk aje macam makan ajeerrr...


ibu dan adik rambut pacak..


ibu dan kakak...


ayah yang happy....lagi happy sebab ibu belanja..heheh

Kepada semua bapa... ku ucapkan SELAMAT HARI BAPA.... pengorbanan ayah amat2 bermakna pada kami.. ku doakan semua bapa2 yang membaca entry ni..berjaya dalam kerjaya dan keluarga dunia dan akhirat...

Sempena sambutan Hari Ayah pada hari Ahad lepas..aku dan keluarga ku berkesempatan menyambut Hari Ayah buat kali kedua untuk keluarga ku lerr.. kali kami ibu belanja ayah makan kat INDO CAFE Simpang Pulai berhampiran pinggir bandar Ipoh... pernah makan dah kat situ selesa dan sesuai tu bawak anak2... yg syoknyer sambil2..makan sambil layan tenet... tp payah jugak ada tukang menyibuk ni..si Qaseh laa sapa lagi... sibuk nk petik2 komputer tu.. alahai anak ku ni...
kami tak laa makan besar mana pun.. cuma makan chiken chop...mushroom aje...dengan jus oren dan laici..makanan nyer enak sekali tu pasal aku suka gemukkan body di INDO CAFE ni hehe... apa pun layannn aje laa pic2 di atas..sory laa pic kurang menarik..sebab ramai benorr yg menyibuk...

Monday, June 15, 2009

DAH PANDAI MENIRAP

cu cik @ cik su (adik bungso aku)....dan adani...
dan letih menirap...

tak hbs2..isap botoii


menirap pandai..nk pusing blk dah blurr.. ayokkkk


kakak sentiasa di sisi adik

kejap aje masa berlalu..anak aku dah nk msk 5 bulan..uuu dah pandai menirap... tp masih malu2... nk kata berat punggung tu..jgk.. sebab badan ringan aje...tp ok laa tu..dr tak menirap terus kan... so aku happy dah sekarang ni..anak ku dah semakin besar..kalau boleh nk cepat2 besar... senang tak yah ibu dukung...senang main dgn kakak..apa pun ibu bangga dengan adik...kakak pun baguss tulun bg support kat adik... go adik..go adik... heheh layannnn

SESEORANG YANG AKU RINDU...

rindu nk jumpa seorang pak cik ni..dah tua sangat.... umur dalam 80an laa..tp kuat lagi..naik kereta cherolet.. (betul ke aku eja ni)... dulu dia selalu datang PUSAT INTERNET DESA (PID) NI.. mintak tolong aku taipkan skrip drama nyer..katanya taipwriter rosak... tp dah setahun lebih..dah..tak datang pun..sakit ke.. rindu nak baca skrip drama dia... katanya dia jual skrip tu kat kawan anak buah dia Rashid Sibir.. skrip drama selimut putih tu dia laa buat... 2thn lepas ada aku taipkan srip drama dia..tp tak hbs taip..pun..pakcik tu hilang mcm tu aje.. aku pikir mungkin taip writer dia dah ok kot..hehe..tp...sebelum dia hilangkan diri.. ada dia mintak tolong aku.. taip kan satu buku yg nk dia terbitkan.. buku tu tak tau tajuk apa tp..kita boleh tahu.. org tu lahir hari apa...tahun apa..dengan hanya..tanya..umur kamu berapa sekarang??? nk bikin itu punya manyak susah..semua nombor.... pusing..sakit kepala aku..tp aku.. layan aje pakcik tu.. sebab dia baikkk sgt dengan aku... aku bikin buku tu ikut kemahuan dia sampai siap laaa buku tu di bukukan... sebulan jugak laa dia berkampung kat pid...ayat terakhir dia pesan kat aku... pakcik bg kamu simpan apa yg kamu taip ni.. tp janji jgn fotostat dan jual kan nya pulak..heheh..aku janji ler..sebab aku takkan buat kerja tak baik tu... pastu sebelum keluar bt kali terakhir dari PID ni... dia pesan kat aku..dia kata..bulan depan pak cik nk lancarkan buku ni.. tp kat KL laa kat kedai buku kawan pakcik.. kamu datang ye...pak cik akan hantar kat jemputan... tp malangnyer kad ku tunggu tak kunjung tiba... sampai sekarang.. aku pikir pak cik dah lupa aku agaknya....kalau aku pegi store book kat mn2..aku mesti carik buku tu..kot2 laa ada..tp tak apa pun... ermm udah ke pakcik ni lancarkan buku dia tu.. ke ...mcm mn..mn pak cik ni..pegi...harap sihat lagi laa dia...

D'HENTIAN BATU 8

QA dan cik su... jamuan perpisahan sebab ahad acu dah nk blk mrsm Taiping..

ikan apa aku pun tak pasti laa tp memang best sgt2
QI dengan wan... oder air ABC..mcm laa minum sgt...


adani boring..sebab..dia sorang aje tak makan...semua tak peduli aku..semua layan ikan udang sotong ketam..cuma ibu aje yg sentiasa jenguk2 aku..heheh bukan apa..takut nyamuk..


adani dan mak ngah..dan abg amin..tu yg kat hujung tuu...


Hari jumaat hari tu..g makan ikan bakar kat di hentian batu 8..tk intan dekat2 dah dgn hutan melintang.. k.ngah call cakap abh nk belanja makan..apa lagi...org nk belanja aku setuju aje laa hehe..rega sawit naik sikit abah kata...boleh laa buat belanja makan2..hehe..apa lagi aku hentam abah aku laa hr tu.. minum lai chi kang... oder ketam laa.. sampai abah aku kata..ni katok abah ni
heheh bila lagi dah lama tak merasa..abah belanja...sejak kawin dan kerja..jarang laa aku makan luar dgn famly abah pun jarang laa belanja kami makan.. sebab kami adik beradik yg selalu belanja mak ngan ayah makan..ye laa tukar laa pulak tanggungjawab..bila lagi kan hehe...tak de mende nk citer dah..just nk kongsi ngan korang kalau meh jalan2 kat tk intan..jalan2 kat tepi sg perak..ada restoran D'hentian batu 8..bentuk kapal lagi...singgah laa...makanan sedap...layan A..kebersihan AA.. tp..rega tu mahal sikit lorr..tak pe laa janji sedap kan layannn aje laaaa....


Friday, June 12, 2009

SAAT BAYI DI LAHIRKAN
















Malaikatmu.. …
Suatu hari seorang bayi siap untuk dilahirkan ke dunia…

Dia bertanya kepada Tuhan : " Para malaikat disini mengatakan bahawa besok Engkau akan mengirimkan saya kedunia, tetapi bagaimana cara saya hidup disana; saya begitu kecil dan lemah ?"

Dan Tuhan menjawab: "Aku telah memilih satu malaikat untukmu. Ia akan menjaga dan meng asihimu ."

Bayi bertanya lagi: "Tetapi disini; didalam syurga ini, apa yang saya lakukan hanyalah bernyanyi, bermain dan tertawa…Inikan sudah cukup bagi saya untuk berbahagia."

"Malaikatmu akan bernyanyi dan tersenyum untukmu setiap hari. Dan kamu akan merasakan kehangatan cintanya dan menjadi lebih berbahagia"

"Dan bagaimana bisa saya mengerti disaat orang-orang berbicara kepada saya jika saya tidak mengerti bahasa mereka ?"

"Malaikatmu akan berbicara kepadamu dengan bahasa yang paling indah yang pernah kamu dengar; dan dengan penuh kesabaran dan perhatian. Dia akan mengajar kepadamu cara berbicara."

"Dan apa yang akan saya lakukan saat saya ingin berbicara kepadaMu ?"

"Malaikatmu akan mengajarkan bagaimana cara kamu berdoa"

"Saya mendengar bahawa di Bumi banyak orang jahat. Siapa yang akan melindungi saya ?

"Malaikatmu akan melindungimu; walaupun hal tersebut mungkin akan mengancam jiwanya"

"Tapi, saya pasti akan merasa sedih kerana tidak melihatMu lagi"

"Malaikatmu akan menceritakan kepadamu tentang Aku, dan akan mengajarkan bagaimana agar kamu bisa kembali kepadaKu; walaupun sesungguhnya Aku akan sentiasa disisimu"

Disaat itu, Syurga begitu tenang dan heningnya sehingga suara dari Bumi dapat terdengar, dan sang bayi bertanya perlahan

"Tuhan, jika saya harus pergi sekarang, bisakah Kamu memberitahuku nama malaikat tersebut ?"

"Kamu akan memanggil malaikatmu itu: "IBU "

Ingatlah sentiasa kasih sayang dan pengorbanan ibu. Berbakti, berdoa dan cintailah dia sepanjang masa….. Dialah sesatunya harta yang tiada galang gantinya dunia akhirat….

Dan untuk para ibu, ingatlah kisah ini dikala kamu hilang sabar dengan karenah anak-anak yang sedang embesar…sesungguh nya Syurga itu dibawah telapak kakimu…

Sucikanlah 4 hal dengan 4 perkara :

1) Wajahmu dengan linangan air mata keinsafan,

2) Lidahmu basah dengan berzikir kepada Penciptamu,

3) Hatimu takut dan gementar kepada kehebatan Rabbmu, dan dosa-dosa yang silam

4) Di sulami dengan taubat kepada Dzat yang Memiliki mu."

Thursday, June 11, 2009

KFC TK INTAN..HIDANGAN MALAM TD..

kakak dengan kentang nyerr

ayah posing dgn tulang ayam

adani yg cool...

bahagian aku drumstik 2 beb...ehehe

kakak yang tak sabar2 nk makan... dok bebal lambat sgt...

...malam tadi tetiba laki aku ajak g makan KFC dah ler pukul 9.15pm..ermm br nk diet dah ada org ajak mkan.. memang laaa deme bila nk kurus hentah lerr....sampai sama lbh kurang pukul 9.40 laa...punya laa ramai manusia..siap kena Q laa... lama gak tunggu ada laa 10 minit.. sampai aje makanan...semua serbu..dgn aku2 yg diet ni serbu..huahuahua..tetiba qaseh cakap...bu ni..tak baca doa ke..wakakaka...cover malu aku ckp udah..dalam hati.....hehe.. punya buruk tu...ibu dah ayah...ermmm.. adik pun aku suap kentang lenyet tu...nyummmyy punya laa suka dia...sampai menjilat...jari aku laa..heheh... so apa lagi layannnn...lerr

Wednesday, June 10, 2009

DATUK AJAK TIGA RAKAN ROGOL CUCU...kome layan jap..

**kome..datuk keparat ni..duduk dekat rumah pengasuh anak aku...belakang aje.. aku selalu nampak datuk ni dok melepak kat luar rumah..memang betul2 tak sangka...kan.. dasar keparat..sanggup betul kau... mintak simpang di jauhkan dari anak2 aku...layannn...

TELUK INTAN (Perak): Seorang lelaki yang sudah menjadi datuk menjadikan cucu perempuannya berusia lima tahun pemuas nafsu buasnya selama hampir tiga minggu sejak awal bulan lalu.

Warga emas berusia 66 tahun itu juga sanggup mempelawa tiga rakannya, termasuk seorang anak angkat yang tinggal bersamanya, menikmati' tubuh kanak-kanak itu di rumahnya di Langkap, dekat sini.

Perbuatan keempat-empat suspek selama hampir tiga minggu itu hanya berakhir apabila seorang jiran menyedari perubahan fizikal dan mental pada mangsa.

Pada mulanya kanak-kanak itu enggan bercerita tetapi selepas dipujuk jiran berkenaan, akhirnya dia mengadu mengalami kesakitan yang amat sangat di kemaluannya.

Terkejut dengan pengakuan itu, jiran berkenaan memujuknya untuk dapatkan rawatan.

Jiran tersebut terkejut melihat kesan luka teruk pada kemaluan mangsa.

Mengesyaki ia disebabkan perbuatan datuk mangsa itu, jiran berkenaan memaklumkannya kepada Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK).

Selepas berbincang, JKKK membuat laporan di Balai Polis Langkap pada 28 Mei lalu.

Ketua Polis Daerah Hilir Perak, Penolong Pesuruhjaya Goh Kok Liang, berkata seorang warga emas yang juga datuk mangsa, bersama dua lagi lelaki berusia 42 dan 29 tahun ditahan untuk siasatan.

'Seorang lagi suspek berusia 40-an tahun masih diburu polis selepas dipercayai menghilangkan diri apabila mengetahui penahanan tiga suspek terbabit,' katanya.

Kes terbabit disiasat mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan. Jika sabit kesalahan pesalah boleh dipenjara tidak kurang enam tahun dan tidak lebih 20 tahun serta sebatan. -- Harian Metro.

***lepas aje kes tu..aku pesan kat..pengasuh anak aku...tolong laa jgn bagi anak saya main luar sorang2... takut aku...

SAMPAI HATIKAN MEREKA...

...sampai hati manusia2 sekarang ye...sanggup bt mcm ni..bayi tu..hidup lagi..di matikan.. di cabut nyawanya..demi untuk sorok dadah...KEJAM... korang tak rasa mengandung 9 bulan dan rasa sakit nk melahirkan.. tu pasal korang sanggup buat... sedih bila tgk video ni...layannnn

Monday, June 8, 2009

QIQA DAN BABY WALKER..NYER












baby walker ni qaseh punya..yg biru tu..tuk rumah aku laa yg merah tu aku buh kat umah pengasuh dia..kini..adik dia dah boleh pakai dah..kini..just ddk aje laaa...pandu lalu tak laa pandai lagi..senang ltk dalam tu...aku nk bt kerja..masak...sapu mop...adik dapat tgk kita...tak laa dia nangis..kalau ltk atas tilam..kompem meraung...dah adik naik kakak pulak jd tukang menyibuk...nk naik sama2.menangis bukan main..aku malas nk bg dia naik
karang..hancus pulak walker tu..dah..pening kepala..malas aku nk pikir..naik aje laa...rosak ibu tarik telinga..qaseh siap kata..tak pe...tak sakit..ermmm..budak2 sekarang br 2thn dah kuat melawan...malas nk mengesahkan hal depa..dua beradik aku layan aje laa..lantak kome lerr..janji kerja rumah aku...yg seminggu tak terurus selesai...hehehe..

QASEH..RAMBUT SERUGUM...BASIKAL..DAN TIGER...


kalau naik basikal..ni laa barang yg wajib qaseh bawak....hp..ibu..yg dah rosak tu...dan botol susu..supaya senang..pabila berehat di hentian mana...ku tonggang aje...


qaseh cakap...bu...nk wak adik nek basikal..aku..cakap..adik tak reti kecik lagi...pastu dia terus ltk patung tiger dia..kat set belakang...heheh



puas aku carik..beg tangan mak gayah..tak jumpa..mana hentah si qaseh ni campak..,terpaska laa aku bg beg kertas tu..

Friday, June 5, 2009

GINI LAAA CARA QASEH JAGA ADIK...KECIK DAH PANDAI..TERHARU AKU...

semalam lepas kerja..aku ambik qaseh kat rumah tok dia..dua lari qaseh lepak sana..rindu aku..terasa sunyi takde dia..selalu dia laa tukang menyerepah.. dan tukang sibuk kalau adik dia nangis..lepas ambik qaseh semalam..aku mintak qaseh jaga kejap adik dany..bukan lama pun aku nk petik api..nk msk air..aku suh dia main dgn adik kejap..pandai jgk dia main..tp tak sempat aku rakam..sampai laa satu masa..mungkin adik dah boring kot...nagis laa si dany ni..aksi ni aku rakam..tp harap maap lerr gambar video amat tidak memuaskan..tp boleh laa kalau korang nk layan...nampak laa sikit2...kecik lagi dah pandai jg adik...adik nagis..pandai ambik mainan kelentong...diam laa jugak beberapa saat adik dia..pastu nangis balik..aku pun ckp laa...bagi tetek..dgn rasa tanggungjawabnyer..qaseh pun...tarik kepala adik dia..kebadan dia..kunun nk bg tetek..tp..lupa nk selak baju..wakakaka kelakar laa..pastu terus dia selak baju dia..tp...tak leh nk tarik lak pulak....sebab adik tido atas peha qaseh..so tak leh laa tarik...then sampai situ aje laa vidoe nyer...sebab adik dah nangis teruk dah heheh.. kekadang sedih jgk tgk qaseh...sebab dah pandai bawak diri.. kadang2 aku rindu dgn cara duduk dgn aku tido..baring sebelah..sebabnyer sekarang dia dah mula jauhkan diri dari aku...tak tau kenapa..mungkin dia nk bagi ruang pada adik dia kot...sebak juga kadang2...sebab tak dapat nk bg perhatian yg baik pada dia...PADA KAKAK MAAFKAN IBU ANDAI ADA PERBUATAN CARA IBU BUAT KAKAK RASA TERGURIS DAN KECIL HATI...

Thursday, June 4, 2009

My Page Pet


pYzam Page Pets
FreeFlashToys Page Pets

Wednesday, June 3, 2009

CAR WASH GIRL..GADIS CUCI...DAN KAFTAN..


QASEH DAN SAVY IBU....


RAJIN ANAK AKU NI...



BALDI DGN QI PUN SAMA BESAR AJE...JGN QI MSK DALAM BALDI TU UDAH LERR



GADIS...CUCI..CAR WASH GIRL..GADIS CUCI....INILAH DIA GADIS CUCI DAN KAFTAN....SAPA NK SUH CUCI KETA BOLEH MAI JUMPA MINAK KAFTAN NI..TOKEY KEDAI..DAN TOKEIII KAFTAN...

JGN LUPA..TINGGALKAN JEJAK ANDA DI SINI YE..