Monday, June 15, 2009

SESEORANG YANG AKU RINDU...

rindu nk jumpa seorang pak cik ni..dah tua sangat.... umur dalam 80an laa..tp kuat lagi..naik kereta cherolet.. (betul ke aku eja ni)... dulu dia selalu datang PUSAT INTERNET DESA (PID) NI.. mintak tolong aku taipkan skrip drama nyer..katanya taipwriter rosak... tp dah setahun lebih..dah..tak datang pun..sakit ke.. rindu nak baca skrip drama dia... katanya dia jual skrip tu kat kawan anak buah dia Rashid Sibir.. skrip drama selimut putih tu dia laa buat... 2thn lepas ada aku taipkan srip drama dia..tp tak hbs taip..pun..pakcik tu hilang mcm tu aje.. aku pikir mungkin taip writer dia dah ok kot..hehe..tp...sebelum dia hilangkan diri.. ada dia mintak tolong aku.. taip kan satu buku yg nk dia terbitkan.. buku tu tak tau tajuk apa tp..kita boleh tahu.. org tu lahir hari apa...tahun apa..dengan hanya..tanya..umur kamu berapa sekarang??? nk bikin itu punya manyak susah..semua nombor.... pusing..sakit kepala aku..tp aku.. layan aje pakcik tu.. sebab dia baikkk sgt dengan aku... aku bikin buku tu ikut kemahuan dia sampai siap laaa buku tu di bukukan... sebulan jugak laa dia berkampung kat pid...ayat terakhir dia pesan kat aku... pakcik bg kamu simpan apa yg kamu taip ni.. tp janji jgn fotostat dan jual kan nya pulak..heheh..aku janji ler..sebab aku takkan buat kerja tak baik tu... pastu sebelum keluar bt kali terakhir dari PID ni... dia pesan kat aku..dia kata..bulan depan pak cik nk lancarkan buku ni.. tp kat KL laa kat kedai buku kawan pakcik.. kamu datang ye...pak cik akan hantar kat jemputan... tp malangnyer kad ku tunggu tak kunjung tiba... sampai sekarang.. aku pikir pak cik dah lupa aku agaknya....kalau aku pegi store book kat mn2..aku mesti carik buku tu..kot2 laa ada..tp tak apa pun... ermm udah ke pakcik ni lancarkan buku dia tu.. ke ...mcm mn..mn pak cik ni..pegi...harap sihat lagi laa dia...

No comments:

JGN LUPA..TINGGALKAN JEJAK ANDA DI SINI YE..