Thursday, December 17, 2009

PENAT YANG TERAMAT





Ni dia penangan..zoooo..taiping..penat yg teramat sgt anak2 aku ni....sampaikan terlentang tidor tak sadar diri..dr naik kereta api lagi..akhirnya..ibu dan ayah ajer yg tgk binatang2 tu anak2 semua tido...huhu... tak pe laa ibu layan sorang laaa gajah buaya semua tu.... korang tido ajer laa...
kepenatan yg terlampau sampaikan dah sampai kereta pun dah msk kereta...kereta dah jalan dah sampai hotelll dah masuk bilik pun ni 2 org budak belumm sedarkan diri...alahaiiii siannyer anak ibu ni..heheh

so sapa2 anak yg susah nk tido boleh laa bawak jalan2 g zoo taiping..hehe
lepas ni nk jalan ke mana laa agaknyer yer..

SELAMAT DATANG KE ZOO TAIPING

ni seladang tak nampak kan bt nampak ajer laa ye

ni punggung gajah

ibu..kakak dan adikk dah serabutt bagai dahhh letih laa sgt..beratur tunggu keretapi punya pasall saborr ajer laa

tgh penat ni... rasa nk mengamuk ajer..tunggu binatang tu..sampai....nk kluar dah tak boleh dah kena blok..so tunggu ajer laa..nasib baik budak selomoih tu tak meragammm


ni haa binatangnya....ada tp tak jalan2 lagiii seksa2...


bilaa turn aku niii
patut nya keutamaan di berikan kepada..org tua..ibu mengandung dan ibu yg dukung anak huahuahua...



muka tension...kottt tak tau laa aku apa perasaan dia..



adik yg keletihann

ini gajah ye anak2


ni badak sumbu....badak yg dalam kandang tu tau..yg..pakai baju hitam tu org ye..sila abaikan sebab dia bukan ahli rombingan kami... malas laa pulak aku nk editt...




zirafah ni....ada sapa2 tak tahu...


minta maap laa yer..ambik gambar jauh...nk zoom lakk...takat tu ajer yg boleh...al maklum laa camera murah...
ni pun sama badak...yg warna merah tu abaikan ye...


alaa gambar apa laa yg aku ambik ni... ni badak air...


layan ajer laa ye..hehe

jam waktu ni rasanya pukul 4.30 petang.tgk panas ni...lepas kenduri singah hantar makanan kat adik aku pastu..teruss g zoo..dgn harapan org tak ramai..tp harapan merosot...org ramai giler2...rupanya msh ramai yg xkenal lagi rupa muka binatang yer...huhu...suami aku laak tension...aku yg kena marah.. dia kata dah tua pun nk dtg sini..aku bukannya apa korang.. aku nk bagi otak anak2 aku ni terbuka sikit..ajar depa pasal binatang betul tak.. tgk2 gamabr dalam buku ajer tak cukup kan... tu laa ayah2 bapak2 ni tak fahammm masalah ibu2 mak2 mummy ni...siapa setuju,....

BERCUTI ADA SEBAB

Kisah kali ni....ialah..percutian di taiping..yang bersebab...hehe...(dalam hati tu..syokknya dapat jalan2)... kalau tak silap 6 DIS lepas laa kami sekeluarga pergi..siap dgn mertua dgn bibik kami angkut... sebab nya kami ke majlis berendoi..dan cukur jamboll anak sedara laki aku..irfan darwish..baby ni dah 3 bulan...dah...lambat buat sebab dia ada masalah kat kepala...(kena bedah dah dua kali..sian sebab dalam kepala ada air....)sedih tgk penderitaan dia..


ok majlis bermula..9.30 pagi..dari tk intan kami bertolak dr rumah mertua aku jam 7 pagi..seawalnya laa tp sampai taiping jam 11 pagii punya laa lama.. sebab nya berhenti banyak tempat...mertua aku ni muntah2..tak biasa jalan jauh..kalau ikutkan dia malas nk ikut..tp di sebab kan besan dia dok ajak dan sudah di jadikan cerita ni adalah cucu pertama dia hasil dari anak perempuan tunggal dia.,.(hermm betul ke ayat ku ini..) so dia pergi laaa... lagi pun penantian kakak ipar aku tuk dapat baby ni lama tau..5 thun rasanya..baru laa dapat..syukur... setibanya kami kat kg boyan.. mak aku ni tak lalu dah nk ddk..sembang2 dia terus mak bilik dan berehat...tidor2.. laa org tua laa katakan hehe..so aku aper ke lagi.... melayan anak dara no 2 ni laa asyik nk naik tangga...yg ciput tu..mcm laa dah pandai...jenuh jugak laaa..nasib ada bibik..boleh tolong tgkkan..sebab aku nk tgk si kakak nyer lagi dah lari ke sana sini.... si ayah pulak hentah laa hilang ke mana....


lepas kenduri ni..kami tak blk tk intan teruss kami tidur di taiping cadangnya esok nk bawak anak2 g bukit merah lake town..yahoooo kakak kata..syokkk nyerr... sebelum check in hotel aku singgah MRSM taiping dulu tgk adik kesayangan aku ni...tanya kabar SPM dia mcm mn...lepas tu dah dekat tu kami terusssg ZOO taiping.. cadang nk g malam..tp bila fikir2 mata budak2 ni kadang gelap ni bukan nampak sgt minatangnyer...so pegi siang laa.....ermmm lepas tu sampai hotel kul 6 petang.. mandi2 teruk terlentang anak beranak tidooo penatttt..heheh..mak mertua ngan bibik cam biasa laa tido blk sebelahh hehehe....malam tu jalan bandar taiping..esok nya cadanga yg nk g bukit merah tak jd sebab..dah bagun kul 9..kalau g pun alang2 sebab kul 12 nk check out..nk ambik mak lagi..last adik aku cadangkan mandi air terjun kat bukittt laruttt huuu besttt..bestt sgt...pic tak de laa sebab tak de sapa nk snap...ok laaa jom laa jalan2 tgk pic semasa majlis tu berlangsunggg....layannnnnnzzzz....

baby tua yg naik buaian baby muda...pastu nangisss....apa laa adani ni

waaaa si adik ni...tempat luass apa lagiiii nak merayau ajer...tu bola merah tak ada..tutup botol warna merah pun jadi laaa...

nak naik tangga pun tak lupa dgn tutup botol merah tu..hehehe

rambut mu dah mula nk keringting...jgn jd rambut hakim udah lerrr

ni laa mertua aku...rambut pun dah..kelam kabut..sebab dok tido baring ajer..tak sihat...


ni laa satu2nya kakak ipar aku..hehe dan aku ada 7 org abg ipar,,,,heheh



bibik pun sempat lagi nk bercukur jambul irfannn


kakak ipar aku dan birasss akuuu abg sepoii


kalau kat tempat mak aku laa tak de laa pulak taruk bedakkk bagai ni .lain tempat lain caranya..



masa sesi marhabann



ni bibik tin..tp aku panggil k.tin ajer..malas nk bibik2...umur dia 32 thn..anak2 aku pun aku malas nk biasakan panggil bibikk aku suh depa panggil makcik..tak suka laa..


eehhhh mana gambar aku ni....





SEDIH..SEDIH...ISTERI BARU SUAMI KU

muka yang puasss hatiiii.....sebab dapat motor idaman...

Al-kisah gerangan yang degillll lagi..ketegaq (cakap org utara)...kisah kali ni... aku paparkan kisah suami ku lagi..yg hujung2 tahun ini amat membahagiakan dia..sebab dia dah dpaat apa yg dia nk dan idamkan....tuu yg kat bawah tu yg dia nk sgt.... larang laa seribu kali pun dia tetap nkkkk.. aku larang bukanya apa..semuanya tuk diri dia jugak...sejak si savy aku dah jual ,..si optima tuuu dah jadi milik aku laa sepenuhnya,...hairan bin ajaib laa jugakkk kenapa laa tak bg aku beli kereta baru...dan suka hatinya bg kereta dia akt aku... bila tanya dia kata tak paa laaa abg bawak lori ajer kalau nk g mana2.. fikir2 aku cakap ok laaa..tak pe laa..kalau mcm tu..nnt jgn sibuk2 pulak org tgh kerja mintak nk guna kereta..pastu blk lambat..aku kena tunggu kat opis sampai malam...dia kata okkk tak kacau aku...ermmmm last2..korang dia ajak aku g putrajaya...ermmm apa kenya lagi.... dia kata tuuu motor baru abg..eeeeii biar betikkk suami ku ini....lepas menasihati dia sebelum dia sign perjanjian..dia tetap berkeras..dia kata abg dah bayar rm8k..so tak boleh nk bt aper....hermmm aku sedih laa korang... bukanya apa kalau dah ada motor cam gini..dah tentu nk pandu laju2 kan... takkan nk bwk slow..betul tak...hentah laaa kita doakan laa semoga tiada apa2 perkara yg berlaakuu pada suami ku...
TAPI KAN ORANG...
dalam hati ni dok cakap sorang2...suami ku ni dah ader awekkk baru ke..ishhh jgn bt pasalll tau....ye laa mn tau aku sibuk ngan anak2 dia sibukk dok bongcengkan awekksss lain huhu..jgn abg..jgn.....kalau dia dapat tau..nayyaaa ajerr... ku kerja kan hehe..mintak simpang yer...
dalam dok ada motor baru ni..dia dok ajak aku naikkk hehe g tgk wayang ke kita jalan2 ipohh..tp aku yg takk nakk lerr bukannya aper..rasa mcm malu ajer...dah laa anak dah dua....peh tu...gemukk pulakk tu..huhu tunggu laa aku kuruskan badan dulu..huhu....bilakah agaknya....hentah laaaa layannn ajer lerrrr







ishhh tak kosaaa laa aku nk menonggekkk kat belakanggg


Tuesday, December 1, 2009

HARI berhura..hureeee...

al-kisah hari ahad yg sungguh membosan kan...sudah menyambut raya haji dirumah mertua pada hari khamis jumaat dan sabtu..pagi2 lagi aku dah cauu blk langkap...malehh ddk lama2...ddk rumah sendiri lagiii bebass beb...hari sabtu..kul 12 g makan kenduri kat tanjung keramat..rumah kawan sekolah dulu2..adik dia kawin....
peh tu petang...rasa laporr semulaaa ajk suami g makan KFC cawangan baru di langkap ni....(tak sangka pekan kecik cam g ni ader KFC...) tp laki ku tak nk dia kata...malehh sebab...kfc tu br di lancarkan hari ni so org punya ramai berduyun2..dia kata maluuu ajer org langkap tak pernah jumpa KFC...apa laaa laki ku ni.mau makan pun maluuu..al - payahh betull la....so ptg tu..menu dia cucur udang cicah sos..
malam tgk sehati berdansa...
kemudiannn tidoo..
esok tak masak lagi...
ada kendurii...
dan kemudiannn habis boring dah ni... terusss ajak suami aku g tesco kampar..saja2 cuci mata...makan anginn tak beli apa pun tak pe jusss bawak anak2 dan diri ku yg keborinngan ni berjalan2...kul 5..kami g...sampai ajer terus bawak anak2 aku g main kat tempat ni..bayar rm3 4 beranak ni teruss masukk..
ayah tgk kakak yg lepas hentah kemana..aku biasalaa jaga si ketot ni..nk merangkak..laju nk joinnn budak2 besar..latih aku bukannya apa..letih mengejarr dia kesana sini..takut budak2 tu..langgar dia ajerr dah laa halussss..
lama gak laa.. lepak situ dkt 2 jamm peh tu maghribb kami blkk laa ke langkap..tak lupa menjamu selera di medan makan kampar...nasikk gorenggg ikan rebusssssssss sedapp gilerr siotttt...
ayah memantau kakak yg lesap hentah ke mana..

adik ni suka goyang2...tgk dah tak elok dah pic kita berdua..
semenjak dah nk masuk 10bulan ni..dia tak suka nk ambik gambarr...

muka adik yg sibukk nk main...


memang berkenan betul dia ngan bolaaa merah tu..



muka budak gatai gusi..lagi dua batang gg mau tumbuh di atas..sudah jadi 4 batang di atas 2 batang di bawahhh

biarlah sekali pun bola kuning yg datang bergolek2..kau merah tetap jd pilihan ku..

mengapa merahhh yee..sebab warna dia mengancamm kot ..

nak naik kuda pun nk bawak bolaaa merahhhh


hanya memandang bolaaa kuning..tak de hati nk ambikkk


6 NOV 2009 lagiiii

muka takut naik gondolaa...

adik okkk ajerr

last pegi.... masa mengandungkan QASEH




muka br lepas kena marahh


mujur laki ku beli pakej tuk budak2 sebab nya..dia naik menatang ni lebih 10kaliii
kalau laaa beli sekali naik..sekali naik rm4...kalau pakej rm22 ajer untung2...







naik laaaa adikkk tukang tgkk ajerr

rambut HAKIM mahkamah tinggi...
HAKIM yg kena marah sebab...tak nk balik rumahhh nk ddk genting lagii

ayah dan anak berposingg



cakkkk
5hb sambut besday laki aku..esok 6hb aku cuti..ikut laki aku g kilang adabi..peh tu...terus g genting..sampai awana skyway kul 2.30ptg...naik gondolaaa...aku ok ajerr kakak yg takutt...peh tu bawak depa main2...peh makan2...ronda2....jam kul 8 malam kami turun semula ke tanah rendahhh.... bertolak dari kul 8.30..dan sampai rumah 10.30 malamm...dekat ajerr 2jam perjalanan....apa punnn GENTING TUNGGU YE AKU AKAN DATANG LAGI.. tp kali ni....anak no 2 aku dah boleh jalan dan enjoy dgn mainan di sannaaa ....tungggu laaa...thn hadapan ke...


JGN LUPA..TINGGALKAN JEJAK ANDA DI SINI YE..