Monday, October 18, 2010

GADUH...BERGADUH.. BERGADUH..

pic semalam masa pegi tesco kampar..
mula2 gaduh..pastu adik puju..tp kakak tak nk maafkan adikk

last2 adik ddk kat depan dgn ibu...
menjadi ibu kepada dua org gegirl nih amat2 laa mencabar..tambah2 berbadan dua.. mengamuk no 1 laa... memukul no 2.... sejak sebulan dua yg lalu ni.. baran pada aku makin menjadi2..mendidih2 rasanya..... sebabnya..dua org budak ni kerja mau gaduh aja... kakak suka menyakat adik.. adik pulak tak boleh tgk kakak pegang apa..mesti nk jgk benda yg sama.. kakak pulak bila adik minta tak nk kasi...mula laa si adik jerit2 nangis... aku banyak diam kan diri..selalunya aku diam kan aja apa yg berlaku... dalam 10-15 minit ..dalam hati aku lantak laa korang... nk gaduh ke nangis ke..dari pada aku masuk campur lain pulak jadinya... tp kalau lepas 10 minit tak berhenti jgk..tangan mula laa nk memukull ..cepat aja kita blk kerja penat..suami tak de..kn layan karenah depa.. hangin aku mula laa naik... siap aku call mak ayah aku lagi..suh depa mai ambik si kakak nih... sebelum aku kerja kan mereka.. tp bila kakak ddk rumah wan ngan tok lama2 terasa sgt2 laa rindu... bila nk ambik kakak suh blk rumah..kakak cakap tak nak..tak nak....mula laa aku rasa menyesall..beli kan mainan..cakap nk g MC D main mainan..nk bawak main kat funfair..mcm2 laa baru laa dia nk ikut...
dan sekarang marah aku mula dah hilang... aku dah mula dapat kawal perasaan aku... aku siap panggil kakak yg dah faham bahasa aku nih duduk depan aku..aku siap bg nasihat lagi...
kakak..ibu sayang sangat kakak..no 1 tau.. kakak dah besar kena jaga adik2..ni dalam perut ibu ada adik satu lagi..nnt nk kluar kakak ada ramai adik kena jaga.. kalau laa perangai kakak mcm nih suka memunggah..sepahkan rumah..suka sakat adik... apa yg adik mintak tak nk bagi..susah laa ibu..kakak tak suka ibu marah2 kan jadi..ibu mintak tolong dgn kakak kalau sehari kakak baik kat rumah ibu janji ibu beli buku..ibu bawak g main kat MC D..ok..tak.. lepas segala bagai nasihat aku berikan pada si kakak ada laa dekat 15 minit sambil akhirnya aku peluk kakak kuat.. sambil kata maafkan laa ibu yer sebab suka pukul kakak suka marah kakak..ibu janji tak buat dah tp dgn syarat kakak kena jadi baik ok..
DAN
sekarang..kakak dah banyak berubah..dari hr jumaat lepas aku ambik dia kat umah mak aku sampai pagi td dia dah ok..suka pujuk dan main dgn adik.. haa apa lagii.. jenuh g tesco semalam belikan buku tuk dia..
TAPI apa sudah jadi semalam..adik pulak buat hal..
marah2 kakak tarik2 rambut kakak.
sampai kakak nangis bila adik pujukk kakak cakap...
TAK NK MAAFKAN ADIK...
ibu..sabar laa ibu...

No comments:

JGN LUPA..TINGGALKAN JEJAK ANDA DI SINI YE..