Thursday, October 14, 2010

IRFAN DARWISH..minta kawan2 tolong doakan kesihatan irfan..

Anak saudara ku.. Ya Allah selamatkan laa irfan...bebaskan laa ia dari dugaan mu ini..

baru lahir..

tunggu saat untuk di bedahh...

setelah di bedah..keadaan irfan tetap sama..

kini irfan 1 thn... keadaan nya masih belum sedarkan diri sudah hampir 9 hari... beliau kini berada di ICU hopital besar ipoh
kalau g tgk ifran hati kecik aku akan menangis...sedih pilu...kesiann.. wlau dalam keadaan dia sedar..mahu pun tidak.. dugaan yg di tanggu oleh anak kecik ini amat berat..tp si kecil irfan yg kini sudah berusia 1 thn 1 bulan kuat menghadapi dugaan tuhan.. sebelum dia tidak sedarkan diri..irfan kini sudah pandai mengiringkan badannya.. sehingga adakalanya menirap dgn sendiri..bayangkan dgn segala kekuatan yg dia ada..dia mampu memikul berat di kepala sehingga berjaya mengiringkan badanya.. selepas raya bulan lepas...keadan irfan asyik demam..keadaan deman nya on off.. menyebabkan mama dan papa irfan bawak beliau ke hospital ipoh.. untuk di periksa.. mcm biasa.. saluran tiub yg berada di kepala irfan tersumbat lagi.. tiub tu..di salurkan dari kepala ke perut.... tiub tu adalah sangat panjang..dan tidakkan di tukar ganti sehingga irfan besar..dan jika ada berlaku kebocoran barulah ia akan di tukar ganti tp..risiko nya sangat tinggi..
masalah nya kini yg irfan hadapi sangat berbeza.. dalam saluran tiub tu mgandungi nanah dan menyebabkan air di dalam kepalanya tidak dapat.. mengalir keluar dan menyebabkan kepala irfan menjadi semakin besar.. akibat dari kes itu.. doktor menganbil keputusan untuk bedah dan buang nanah tersebut... setakat ini sudah hampir 10kali kepala dan perut irfan di bedah di sebab kan masalah ini...
DOKTOR memang suka laa bedah2 nih... sebb blh buat xperimen.. kita ni yg tgk tak sanggup rasanya.. lepas menjalani pembedahan tersebut anak kecil ini tidak sedarkan diri.. dan berada di ICU.. hidupnya kini berbekalkan susu yg hanya di salurkan kehidung melalui tiub..bila tgk keadaan nya.. rasa tak terucap aja.. tgk muka mama irfan lagi laa..mcm pasrah aja..
mcm2 dugaan Allah menguji makhluk ciptaan nya..kita yg mempunyai anak yg sempurna perlu banyak2 bersyukur.. dgn kesempurnaan yang telah di berikan oleh Nya..
** IRFAN MALAM2 MAKSU TAK LUPA BUAT SOLAT HAJAD SUPAYA ALLAH MEMPERMUDAHKAN JALAN UNTUK IRFAN.. APA PUN BERLAKU KAMI SEMUA TETAP REDHA...

4 comments:

Cik Andam Hazlina said...

adik lina pun macam ni.. lelaki .. skang umo dia dah 15 tahun dah.. tetap terbaring makan bersuap masih berpampers.. mmg kene byk sbar membesarkan anak istimewa ni..

Mama Sara said...

sedih n pilu je baca...
semoga ada keajaiban untuk irfan...
semoga irfan cepat sembuh, dapat bermain, dapat buat sumenye...
AMIN....

QIQA said...

ke ye lina..panjang umur dia ye lina..sebb minta maaf laa kalau aku cakap..ada sesetgh org kata penyakit ni tak hidup lama..tu aku kesian ngan si irfan nih

QIQA said...

tq mama sara.. apa2 cerita pasal irfan nnt dia hapdit yer

JGN LUPA..TINGGALKAN JEJAK ANDA DI SINI YE..