Tuesday, July 28, 2009

SESAMPAI DI TELUK KUMBAR PULAU PINANG

rumah pusaka atok dan nenek aku..sekarang cik ani aku ngan paksu aku ddk..
air pantai tk kumbar ni..memang tak molek...kotor lerr..tak tahu apa ke hal nyer... kalau nk mandi laut kena ke pantai sebelah "tanjung asam" - betul tak zaza...hehe
qaseh menghirup udara segar..hehe..sambil lepak kat pankin buruk atok

bestnyer ibu.. rasa mcm nk tido aje kat sini



on the way balik ke tk intan.. senja masa ni..lepas mr.hafiz sampai dari medan kami terus bergegas pulang ke tk intan..sebab esok nk kerja laa bebe...


Kami tidur semalam aje.. kat Teluk Kumbar.. stok baju tak bawak..mujur masa di Kuching aku sempat membasuh baju anak2 ku..so pakai semulaa lerr jawabnyer hehe... kami ni org pulau pinang.. ayah asal sini.. kami ddk kat penang pun lama..dari kecik sampai sek tingkat 2..lepas tu pindah tk intan.. kat kampung ayah aku ni masih ada lagi ramai saudara mara..(pak su, cik ani mak su lah, mak lang, pak ngah) semua ddk kawasan tepi pantai tk kumbar ni...rumah semua sebelah2.. kira ayah aku laa ddk paling jauh.merantau kata orang.. tu pun sebab ayah aku kerja Kastam.. kalau tak kerja kastam alamatnya tak berpindah laa kami...ddk aje laa bwh tempurung tu.. orang kata orang asal pulau pinang ni... jenis tak suka kluar dari pulau pinang..katanya takut dengan dunia luar.. betul ke ye..??? aku dengar aje laa org2 cakap dan bukti aku dah ada..mak dan pak sedara aku sendiri laaa dari kecik sampai tua..msh sayangkan pulau pinang hehhe...layannnn...

5 comments:

The Dey Family said...

came across your blog quite accidently and wanted to say hello.sweet pictures of your babies.It is so interesting to see blogs from people all around the world.I live in the united states.Utah to be exact.nice to see other blogs and although I do not understand, nor can i read your language, it is still really neat to see other bloggers out there.have a great day!

The Dey's

azryna abdul said...

hai dia,
salam perkenalan jgk..
tu la ada jgk bc entry dia dtg kuching hehehehe..

actualy sy pun baru je pindah cni..
mula2 tu tergaru2 jgk..
cni mmg xde signboard hehehe cian dia.
sesat kemana aritu??
mkn ayam penyek tak?hehe

Yazar Moniza said...

uwaa..balik x khabaq..dah spi sini pun..huhu. klu x leh jumpa hang..awat sat je balik..

Yazar Moniza said...

btul2..kena p tanjung asam..awat balik x khabaq? klu x leh ngobrol2 sebentar..hehe..leh gak jumpa hang n anak2..

QIQA said...

tu la iza.. lupa langsung..pehtu dah petang br perasan,,, aku dok pikir hang sibuk nk kerja ..sebab ms tu hari rabu maaa.. maleh laa aku nk kacau..hehe tak pe lain kali banyak masa lagi hehe..

JGN LUPA..TINGGALKAN JEJAK ANDA DI SINI YE..