Monday, July 27, 2009

WATERFRONT - TAMAN BUAYA

kat taman buaya... (kakak dengan rambut serugumnya...susah betul nk ikat rambut budak sorang ni...
lepak kat dewan bersidangan Kuching Sarawak... Baru lepas ikat rambut kakak..yang terpaksa dalam rela..merelakan ibu mengikat... baru laa cun...

adik penat kot..sampat terpejam..hehh...kakak maintain...


masa naik bot panjang...rm40 satu bot... best sgt2..tp sebelum tu aku tanya dulu..ada buaya tak? pak bot tu kata ada..tp di hulu..di sini tiada..sebab bising.. tuk meyakinkan aku pak bot tu tunjuk budak2 yg sedang mandi di tepi sg sarawak tu..huhu serammmm...



kakak yg happy dapat naik bot panjang..dan aku yg senyum dalam keadaaan takut sebab bot tu bergoyang2..takuttt.... adik yg tak lepas dengan kipass dia..heehe

Kali pertama kami ke bandaraya kuching... buat aku sikit geram dan keciwaa sebab... di bandar kuching tak ada signboard... tak tahu arah tuju.... tempat pelancongan pun tak di kabarkan.. apa pun tak dok... bawak map pun tak guna sebab board tak de..nak jalan cam mana redah aje laa.. satu lagi... masjid susah nk cari.. satu aje masjid yg aku jumpa.... lagi satu kedai makan melayu kureng benar2..tp tak tau laa kan...mungkin kami tak tahu cari.. ye laa salah sapa... asal tak letak signboard..mana aku nk jalan cari sendiri bengong... (ada lebih baik kalau kawan2 nk jalan kat sarawak bawak laaa pemandu pelancong.. jgn main redah aje macam kami....parah laa jawabnya...layannnn....

No comments:

JGN LUPA..TINGGALKAN JEJAK ANDA DI SINI YE..