Thursday, June 9, 2011

6 MAC 2011 sabtu...

keciwa...keciwaaa dan sgt2 keciwa.. tp nk bt mcm mn sudah terlambat.. tanggal 6 mac 2011 amat bermakna sgt2 sebb hr tu aku berjaya melahirkan anak pada jam 11 pagi.. di sepital teluk intan..semua nya berjalan lancar.. baby semestinya kluarr kot pintu hokey.. bukan kot tingkap..hhehe.. msuk sepital 2 mac hr selasa..bersalin hari sabtu.6 mac.... aku g awal sebb air dah turun sikit2.. berjaga2 laa takut nnt baby lemas.. dr hr selasa sampai jumaat keadaan masih terkawall masih boleh gelak mengekek lagi.. makanan semua nya lazat2 belaka..menyelerakan...malam sabtu tu.. rasa sakit2 5 minit sekali tp blh kawal lg siap oder mc d kat mr hafiz.. kul 11 malam mc d sampai.. bedall laa dgn air gass pun aku bedall heheh.. esok pagi kul 6 sakit 2minit sekalii alamakkk giler2 nyer sakit.. boleh tahan tak nangis lagi.. kul 8 pagi 1minit sekalii kdg2 30 saat sekalii... aduhaiiii menara beb... doktor cek dah bukak 5cm.. mula doktor pelatih cek.. aku mula laa risauu dia cakap 3cm.. aku cakap laa skt sgt2 ni doktor takkan 3 cm lagi kot... jap2 sy panggil doktor tak pelatih heheh godek2 haaaaa 5cm... pulakk aku cakap td 3 cm ni 5cm... cepat2 doktorrr bawak laa g labour room sgtttt sakit nih.. ok ok... mcm aku laa doktor..aku pulak yg bt keputusan heheh... mr hafiz kat luar.. aku call abg dia nk msk LR dah nih... abg tunggu depan tau..nnt masuk yer.. ok.ok..msk LR kul 9.30 pagi.. sampai sn tukar baju.. pakai gelang... cek jantung baby.. sangkut wayar itu sangkut botol itu ini.. cucuk sana sini.. sambil2 dgr org lain bersalin hati berdebar2.. memikirkan mcm mn plk cara aku nk bersalin kali ni... cam biasa di dlm LR.. tangan memegang Hp sambil call mr hafiz.. tak angkat.. sms lak... (cepat laa kata nk masukk...)... tak reply...dlm hatiiiii eeeeeeeeee sakitnya hati.. di tambah pulakk sakit semua nyaa... staff nurse..saya skt sgt nih.. tak blh ke cucuk ke bt laa apa2...cucuk tak blh... dah 7 cm dah nih.. terus dia suh aku sedut oksigennn wahahah ini yg aku tunggu sgt... syokkk gilerr beb... sgt100x bestt....sedut sampai kul 11 tetiba misi kata ok..ok jgn sedut nk nk kluar dah nih.. aku cakap kejap2 suami sy kata nk msuk tgkk.. misi kata nnt sy pangiil (nama dia hafiz misi )...dlm dok push2 tangan sambil pengang HP... mata dok tgk2 pintu kalau nampak muka hafizzzz............. misi masuk cakap..tak de laa suami puan ..ye ke..tak pe laa nk kluar dah ni...ok..ok...push dan push 2 kali..terus kluar baby...dia korek2 mulut baby tuh.. pukul2 punggung...sambil pegang kaki keatas kepala ke bawah.. tepuk punya laa kuatt.. sampai baby nangisss hehehe...puan baby apa yer??? perempuuann hahahaha lebar haku senyummm korang tahu tak... sampai aku msuk wad.. laki aku tak muncul2...punya laa aku gerammmm call tak dpattt eeee sakit nya hati.. dah msk wad 1jam br aku call dpt..tau dia cakap apa??? bila nk beranak nih.. penat dh tungguu..huhuh.......aku cakap laa gilerrr apa org bertarung nyawa bagai nk mati.. dah..tunggu abg tak masuk2... dlm wad dah dah kul 1 dah org beranak pkl 11...abg pegi mn.... tak tanya ke misi dia beranak ke belumm... (hati aku sakitt sebb ni anak ke 3 bukan pertama.. semua anak dia tak sempat masuk anak pertama dia g kelantan anak kedua.. baby tak sempat2 nk kluar.. br ms LR 2minit tak sempat salin baju bagai dah terberanakk.. anak ke 3 mcm nih pulakk kisah nya..) boleh dia ckap apa... mungkin ms misi panggil td... abg ada kat luar isap rokok laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa malas nk marah2..aku pun penat..letihh.... lantak laaa situ.... sampai sekarang kalau ingat2 blkk anginn tau... aku bukan nya apa..sj nk suh suami tgk betapa susah dan seksanya kita nk melahirkan.. biar depa tahu... tapi...tak pe laa..nex time lerr nampaknyaa..

jom layan pic2 sebelum dan selepas melahirkan QAIRA ELANI...


pic 2 mac sebelum ibu berangkat ke sepital..

sian tgk dua budak nih kena tinggal

esok nk bersalin nih hr jumaat... makan malam..

makanan di hias2 gitu.. sedappp tauu

esokk nya.. 30minit selepas melahirkan


hapyy sgt.. mungkin sebb semalam dapat makan mc d hihih

hari kedua kuning laa pulakkk

hari ke 3 time to blk rumahh

cakkk...jom jumpa kakak2 qairaa...

No comments:

JGN LUPA..TINGGALKAN JEJAK ANDA DI SINI YE..