Monday, November 30, 2009

Al-Kisah DURIAN kebun aPAK aku..

masa mula baru sampaii...
dalam kul 6.45 petang

hari masihh cerahh

duriann dok tergentong2 kat atas pokokk


bila nak gugur hentah laaa..

hari dah malammm suami ku masih belum tiba2...
atau muncul2..
ni kisah minggu lepas laa ni.. cam gi laa..ayah mak aku tak depa g bt haji...so laki aku ni di tugaskan laa mengutip2 buah duriann di kebun pak aku ni..bukan kebun belakang rumah tp kebun nunnn jauh di dalam hutann..so asal pegi ajer tiap2 pagi dan petang durian mesti tak de... habiss peh tu yg tinggal hanya yg dah di tebukk tupaiii... alaa cam ceritqan upin dan ipin tu..org kata hantu duirna ke punya kerja ni..hehehe..
asall blk ajer dr kebun dengan muka yg hampa kata tak dee...so... di suatu petang tu
jam dah kul 6.00 ptg aku ajak laa suami aku g kebunn abah ambik duriann..dia cakap..maleh laa bukan ada semua org dah curiikk..puass pujukk.. 6.15 ptg kami bertolak ke kebun haji zainal... sampai ajerr dan kul 6.45 ptg.. kebun pak aku ni jauh kedalammm dan jauh dari rumah org..kalau nk jeritt ni..mintak tolong harammm laa org nk dengar... babi hutann segala bagai semua ada... tp pak aku ni rajiiinn sebab dah pencen tak bt apa nk di buatnya..suka dok tebass2 kebun dia...sampai tak de semak2 laa...
ok sambung cerita...
nk di jadikan cerita kami naik kereta kancil abah...sebab jalannyer punya laa terukk selalu naik motor ajerr., tp hr ni terpaksa laa guna keta pak aku di sebabkan 3org manusia ni nk ikuttt...kann...
peh tu laki aku cam biasa laa turun kereta dgn bawakk bakul merah (rembat bakul kain aku).. ngan parang panjangg....langkah berjaga2 sebab banyak binatang buasss...
sebelum laki aku pergii aku pesann cepat2 abg hari dah senjaa..
tunggu..punya tunggu..punya tunggguuu tak muncul2 laki aku ni...dah kul 7.30 malam dahhh...dalam kereta ni aku siap bebel lagi.. mana laa laki aku ni nyesal ajak dia msk kebun..tak blk2 pulakk..kena kejar babi hutan kee...risau tahap gabann ni....aku siap kunci pintu semua lagi..lampu kereta pun aku pasang siap2..nk ajer aku turun kereta cari laki aku..tp masalahnya....anak2 aku ni...sapa nk jaga takkan nk bawak dalm hutan2 ni... aku siap bunyikan hon kereta tp kelibat laki aku tak muncul2...
korang tgk laa pic tu dr terang sampai malam laki aku tak datang lagii... aku siap bukak tingkapp jeritt2 abgggg......abgg............ dah laa hp tak de kreditt..mcm mn nk call abg ipar aku...sudahh pulakk tu...kereta pulak jenisss manualll sudahh mati laa aku cam mn nk mintak tolong..dgn org ni...susah hati masa tu tahap bagai laa si kakak dah bising tanya mana ayah dia...mujur adikk tgh tidoo..jam dah kul 7.45 malam aku tekad...nk bawak gak kereta manuall ni... mulut aku ni semua ayat aku dah baca...aku pusingkan kereta..dan bila nk maju ke depan aku nampakk lampu dr dalam kebun apak aku...aiii laki aku nk bawak lampu picitt...dalam hati dap dup..dappp duppp...makin lama lampu tu makin besar..rupanya lampu motorr aada dua org... aku siap suruh anak aku tundukkan kepala nyoroklaa kunon..dgn2 aku sekali nyorokkk laa aku intai...aku tgkk dua org siap bawak parang gitu...dalam kepala otakk ni... tak de apa dahhh melainkan..nk tgk laki aku dalamk kebun tu hentah apa dua manusia tu bt kat laki aku... dalam hati ni cakap laa takkan laki tewas kot bersilat dgn mamat dua org ni..sebab aku yakinnn laki aku orgg silatt...tp mamat tu pegang parang gakkk...berdebarrr..lepas ajer motor tu jauh dari kereta kami..aku jeritt lagii abgggggggg...aku siappp gerak adikk..peh tu g bonettt cari lampu suluh ..jummmpaa.. br ajer nk pegang tangan kakak suh turun kereta... bahu aku di sentuhh oleh seseorang...bila aku paling sambil suluhhhhh lampu piciiittt......dummmmmmmmmm.....
laki aku rupanya....GERAMMM BETULLL
JAM DAH KUL 8 MALAM
hari dah gelap gelita yg ada hanya lampu keretaaa ajer..msk dalam kereta laku aku cerita rupa nya mamat dua org tu org forest...(indon)...dia tgh curi2 makan duriannn..tgh2 dok kopek duriann dgn kusyukknya..laki aku acu paranggggg...kat leher depaa...terkejut berukk mamat tu..laki aku cakap laa mencurik ke..dalam raga motor ada dalam 10 bijik..cara cakap mamat tu nk melawann tp laki bukak langkah dulu...suh depa tgkk silat laki aku dulu..peh tuu br depa cabut...bukannya kedekutt korangg tp...asal pegi ajerr tak dapat makan geramm jugak laa kan...lepas dari kejadian tu...alhamdulillah dapat laa kami makan buah durian dengan aman..damaii sebab..sebab tak de org curii dahh..
tp kisah ni memang menakutkan aku...keadaan cerita cam dalam filem orr drama laa...sebab aku yg hadapi memang cuakkk sgt2...dgn tak reti bawak kereta manualnya..aduhaii kena msk kelas memandu semula ni...
apa pun pic aksi2 yg lain tak dapat di snapp sebab kepala otak ni tak ingat nk snap pic ke apa keee yg ingat mana suami akuuuuuuuuu....
so layannn yerr





1 comment:

Mummy Aqil said...

huhu..tragis tul kisah durian nih. berdebar weehh daku bc. huhu.. nsb baik semua slmt..

apelgk.. pos sebijik durian utk kami. hahaha... tb2 ku tingin mkn bubur kacang durian.. slurppp...

JGN LUPA..TINGGALKAN JEJAK ANDA DI SINI YE..