Monday, October 19, 2009

JALAN HUJUNG MINGGU YANG MEMENATKAN

Assalamualaikum semua..haa baru boleh aku dengan aman damai nya nk memulakan semula riwayat perjalanan kisah suka duka QIQA famly ni.. tak tau kat mana silapnya..tak boleh nk buka blog ni..tak cukup ikon..dalam menatang ni..menyebab kan tak buleh nk upload pic..dan bagai lagi laa ni cerita 2 minggu sudah ni..hari sabtu kami berjalan ke pulau pinang sedara kawin kat sana..patut nya mak ayah aku g..tp di sebab kan depa ada kursus perdana haji kat masjid ipoh..aku laa terpaksa ganti depa ke sana...perjalanan yg agak memenatkan sebab anak aku si adik ni demam..demam lagi dak kecik ni...

letih bukan apa..letih dia dok merengekk..tak nk tidokk lagi2 bila meragammm..adoiii jenuhh beb... meh laa kome kita jalan2 tengok pic dulu..



KAKAK YANG TERUJA NAIK FERI..PULAU PINANG



JALAN2 SAMBIL MAKAN ROJAK BUAH BEST PENANG






SEDAPP OOO ROJAKNYERR






KAKAK IBU DAN ADIK...YANG TAK SIHAT (DEMAM)




WAAAA KAKAK TGK KOMTAR..TINGGI TU IBUU.. cadang nk meronggeng kat tanjung lama2 tp..memandangkan..kena blk tk intan awall sebab esok ada ekspo kat langkappp...




SESAMPAI DI PULAU PINANG




ADIK TGK KAKAK MAKAN DURIANN SEDAPNYERR



KAKAK KALAU DAPAT DURIAN SEBIJI BUAH PUN TAK CUKUP TAU



MAKAN TAK INGAT DUNIAA..



AYAH TGH PILIH2 DURIAN YG TERHEBAT..LAST JUMPA D24 WAAAA WIII




ADIK TAK LEH MAKAN DURIAN SEBAB DEMAM SIAN DIA



DEMAM SEBAB TUMBUH 2 BTG GIGI ATAS.. SIA QA
nk jadi cerita kami ikut jalan lama ke pulau pinang..alaa ikut jalan bota..trong...beruass tu..jalan dia adoiiii sikit punya seksa..lengang lengok lenggang lengok...pening kepala..dah tu banyak pulak org jual deriann ni..aterr perut dah laporrr pulau pinang nun jauhh lagi..so ayah pun ajak laa makan deriann dulu... apa lagi..abang pilih deriann yg terhebat tau..hehe dapat daaaa D24 gitu..best2...apa lagi makan dengan sopan nya lerr
adik meronta2 nk makan..aku bg jugak laa sikt...jilat2 bijik derian tu.. karang takut tinggi lagi suhu badan diaa..
sesampai di pulau pinang kul 3petang..pas lepakkat dewan tu...kul 4 kami ke tanjung..sebab nya nk kejar satu kedai minyak wangi.. ni karang dia tutup pulak jam 5... nama kedai BADJENID....org penang mesti tau.. minyak wangi dia punya laa banyakk.. bertong2...hbs cium semua minyakk
sampai pening kepalaa laaa.. tak lama pun..beli dalam 50 botol
sebab ramai kawan kakak aku pesann...
peh tu g lepak jap kat padang kota
saja bawak qaseh..jalan laa kunonnya..dan kemudian balik ikut feri daa sebab dah dekat...
anak aku yg sulong laa org yg paling happy....no 2 adik..punya laa depa suka naik feri tu...aku dah jemu dah..dulu sekolah2...menatang ni laa aku naik ulang alik hujung minggu..hehe
jam kat tangan menunjukkan jam 7 malam aku ajak laki aku g bukit mertajam.. makan char kuew teow..waa wii sedapp tau..tp kan kedai nya belum buka..tgh dok susun kerusi..org tu kata...lagi satu jam...aku rasa tersangat hampa laa sebab tak dapat makan apa yg di hajatkan..aku ingat laki nk bawak kami blk laa last2..dia bawak aku g satu kilang..dia kata jom masukk.. aku kata kilang apa..laki aku kata masuk laa..hadiah tuk aku..aku masuk laa..jeng..jeng...jeng...kilang baju branded budak2
hahahahah sukanya aku..laki aku tau aku ni suka beli baju kat internet
sekali dia bawakk aku g sampai ke kilang dia gitu...
laki aku kata pilih laa tuk anak sorang dua pasalang..apa lagii suka nya aku pilih bajuu selalu beli internet rega dalam 30lebih tp kali ni murah2 siottt belasss aje..hehe best..best...
pastu dah bershoping dekat 1jam kami terus g makan char kuew teow BM..apa lagi...2 pinggan beb...nk kata melantak tu tak laa sebab pinggan dia kecik2 sgt laa..heheh...lagi pun tgk badan laa beb..hehe..di tambah dgn suap si kakak yg makan banyak tu...
peh tu ingat nk kacau mak aku yg tgh ddk kat masjid ipoh berkursus.. tp mak aku kata tak boleh jalan2 kluar..laa..dan kemudian terus blk, sampai rumah kul 12 malam..anak2 aku penat sampai angkat kluar dr kereta pun tak sedar diri..tidorr terbukang...ibu depa pun sama...penattt....

No comments:

JGN LUPA..TINGGALKAN JEJAK ANDA DI SINI YE..