Friday, October 23, 2009

ORG KATA KENA GEMBIRA..TP AKU RASA SEDIH SGT2..



kakak di dalam perjalanan pulang


dua budak ni baru bangun tido..dah sampai kelana jaya


mak aku dgn kawan2 dia..


mak aku mcm tak sabar aje nk pegi..hehe







anak sedara aku amin..

org kata mak ayah nk g haji kena laa gembira...tp aku ni tak boleh laa... mesti nak nangiss..sedih... bukan apa..bila sampai aje jemaah di sana banyak dugaan dan cabaran akan berlaku pada mereka..jd tu laa yg membuatkan aku bersedih sepanjang menemani abah dan mak di kelana jaya hari isnin malam selasa yg lepas..tak silap tangga 20 oktober.. sepanjang tunggu mak abah masuk ke kawasan check in.. kami adik beradik rasa sayu aje..walaupun mak abah pergi tuk kali ke dua org kata dah ada pengalaman laa kami adik beradik di tinggalkan tp kali ni lain sgt aku rasa....hentah laa..doa dan harapan...agar..mereka selamat pergi dan kembali..dan mendapat haji mabrul..amin...



malam tu kami 4 beradik pegi hantar mak ayah ke kelana jaya.. kul 11.30 malam bertolak dr chendrong balaik tk intan..sampai di kelana jaya jam 2 pagi.. saja bawak lambat2. ye laa bawak jemaah mn boleh..laju2 kan..pastu kami pegi 3 kereta mak aku naik kereta along abah aku naik kereta dia laa tp adik laki aku bwk...bersama dgn kakak no 2 aku..peh tu aku pulak naik kereta aku laa dgn anak2 ku.. mak aku dah kata smapai kelana jaya hanya kereta jemaah sahaja yg boleh masukkk..

**nk di jadikan cerita...**aku suh laki aku parking luar..**peh tu laki aku kata msk aje..**"dia " berlakon laa jd jemaah..**aku cakap laa jemaah apa kemendanya anak dua org ni nk sorok mana..dah laa si adani tgh menyusu...

laki aku bt no hal aje dia masuk jugak dalam kawasan tu.. peh tu org yg kata..encik bawak jemaah ke.. ** peh tu laki aku kata..haah tu haa dia tunjuk aku..huaaaaa nk nagiss aje masa tu... peh tu aku cakap laa ye saya jemaah sambilll org tu tgk anak yg tgk aku susukan itu...uhuhu.. korang rasa org tu caya tak..heheh..dia lepaskan kami masukk hahaha....gamaknya dia pun tahu kami tipu kot..agaknya dia kesian kat aku bawak anak kecik pagi2 buta ni tu yg lepas kott..tp apa pun benda dah berlalu aku pun dah selamat msk kawasan tabung haji tu...hehe..


aduhaii punya laa ramai org mujur keadaam malam kalau laa siangg tgh hari ke jenuh laa.. mcm 5 thn sudah mak abah berangkat tgh hari..aduhaiii panass bukan main... mujur kali ni malam dia tau kami bawak anak2 kecik agaknya...


bila ada mengumuman meminta jemaah masukk ..mula laa kami bermaaf-maafan..berpeluk-pelukkan..sedih sayu..aku sempat minta ampun dan maaf pada mak aku...cam gini laa


*** mak k.lang mintak ampun dan maaf segala dosa salah silap k.lang pada mak..halal kan makan minum ye... mintaak maaf ye mak pasall mak kecik hati sebab k.lang tak bagi mak jaga qaseh...(k.lang tak nk susahkan mak) k.lang betul mintak maaf ye.. yg sedih nya mak aku peluk akuu sgt2..sambil kata mak dah tak kecik hati dah ikhlass.... sedih sgt ms tu..sedih tu berlarutan hingga laa ke hari ini... kalau malam2...mesti aku sms dgn ayah aku kemudian menangis

alahaiiii...seidhnya aku....

No comments:

JGN LUPA..TINGGALKAN JEJAK ANDA DI SINI YE..